Toon posts:

[BC3] Instellingen Realtek + Chello

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
Ik heb een nieuwe PC met een nieuwe netwerkkaart nl. een Realtek 8139. Ik heb internet hier alleen nog niet mee aan de praat gekregen. Zijn er soms speciale instellingen waar ik op moet letten in vergelijking tot een 3com kaart? Ohja het rode lampje gaat branden als ik de netwerkkabel erin plug, wat betekend dit?
MZZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk nie dat et gaat lukken.
Chello kijkt namelijk naar het mac-adress van je 3com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

rode lampjes heb ik geen verstand..;)

Maar ik weet wel dat je voor je chello verbinding geen speciale instellingen nodig hebt.
Dus gewoon alle TCP/IP settings op automatisch en geen DNS servers opgeven (en ook geen gateway dus).
Als dit niet werkt even de normale routine doorlopen (modem reseten en dan de klantenservice bellen..:))

Ook

PS Heb je wel aan chello doorgegeven dat je een andere netwerkkaart dan eerst voor je verbinding wil gebruiken, anders werkt het (vaak) ook niet. Je moet dan dus even je nieuwe MAC adres van je Netwerkkaart doorbellen...

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
als je een terayon hebt moet je met de oude nic je ip vrijgeven en dan kan je met de nieuwe nic een andere aanvragen.

Greetz Raser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ff bellen dus. Gelukkig heb ik ff de tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Mijn SlowneraDrama-modem (SurfBoard) kan ik gewoon uit en weer aanzetten en dan pikt gewoon het aangesloten mac-adres... :)

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ehh volgens mij kijkt chello alleen naar het MAC adres van het modem en niet je interne nicje. Dus met de juiste TCP/IP instellingen en een goede netwerk connectie naar het modem zou op inet moeten kunnen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Op woensdag 11 april 2001 17:21 schreef wesman het volgende:
ehh volgens mij kijkt chello alleen naar het MAC adres van het modem en niet je interne nicje. Dus met de juiste TCP/IP instellingen en een goede netwerk connectie naar het modem zou op inet moeten kunnen.
Dat ligt dus aan het type modem wat je van ze hebt gehad. Bij die LAN-city modems moet je wel degelijk je nieuwe NIC MAC adres doorbellen.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1