Toon posts:

[BC3] UTP splitsen in 2 connectoren

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een utp kabel met 8 draadjes op te splitsen in 2 kabels, dus 2 connectoren van 4 draadjes, of werkt dit niet? heb namelijk gehoord dat dit mogelijk is aangezien je voor je netwerk maar 4 draadjes gebruikt? of ben ik nu complete onzin aan het uitkramen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Het kan wel met 10mbit utp dacht ik maar niet met 100 want die gebruikt dacht ik meer signaallijntjes.

Verder heb je wel kans op overspraak zeg maar, waardoor t misschien niet goed werkt maar dat moet je gewoon ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ja dat kan.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 14:03
kan , maar door bovengenoemde reden niet echt slim gezien een keer een update van 10-100mbit, oke officieel heb je daar cat5 voor nodig, maar meestal werkt het zekers in huis prima en dan heb je een probleem omdat 100mbit meer signalen heeft..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Het zou moeten kunnen, ikzelf heb het nog nooit gedaan. Probeer het eens zou ik zeggen :)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Search!
Er zijn hier alle meerdere discussies over gevoerd, het antwoord is: Ja het kan zonder problemen. 10 of 100 mbit/s maakt niet uit! Hoeveel veel mensen beweren dat het anders is, kom bij mij thuis kijken. Ik heb mijn NAT computer op de zolder! En de @home aansluiting onder en de hub ook! Ik heb nu 1 UTP kabel van beneden naar de zolder getrokken. 4 draadjes gebruik om te verbinden met het @home modem en die andere 4 draadjes gebruik om op de hub aan te sluiten. En nu een slotje erop! :)

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Er zijn zelf bedrijven die hiervoor setjes comercieel verkopen.
Zo''n set bestaat dan uit twee doosjes, met elk 3 aansluitingen voor RJ45
code:
1
2
3
4
schema:  
>aansl 1\                                   /aansl 1<
            3==================3
>aansl 2/                                   \aansl 2<

De kabel tussen de twee 3''en gebruikt dan alle 8 de draden voor transport van 2 aansluitingen.
Bijvoorbeeld handig als je met twee aansluitingen een grote afstand af moet legen, dat bespaart 1 draad.
Of om als je bijvoorbeeld maar 1 wandoutlet op een kamer hebt toch twee aansluitingen te kunnen maken, 1 doosje in de patchkast, en 1 doos aan de aansluiting op de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 15:06 schreef pcvanvliet het volgende:
Is het mogelijk om een utp kabel met 8 draadjes op te splitsen in 2 kabels, dus 2 connectoren van 4 draadjes, of werkt dit niet? heb namelijk gehoord dat dit mogelijk is aangezien je voor je netwerk maar 4 draadjes gebruikt? of ben ik nu complete onzin aan het uitkramen ?
Waarom zou je een 100Mbit kabel opdelen in 2 10Mbit kabels? Dus van 100Mb/s 20Mb/s maken?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee 100mbit gebruikt ook maar 4 draadjes

dus 2x 100mbit

Officeel in theorie kan het niet (crosstalk).

Maar in de praktijd blijkt het toch best aardig te werken. Als je de de twists maar in de kabel houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 10 april 2001 15:31 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Waarom zou je een 100Mbit kabel opdelen in 2 10Mbit kabels? Dus van 100Mb/s 20Mb/s maken?
Grrrrrene, waar lees jij in de post over welke snelheden het gaat ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier toevallig ook de kleurentabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Network Troubleshooting forum ;)

Het aanleggen, splitsen, en het maken van UTP kabels valt onder netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Dat kan ja..
Pin 1,2,3,6 worden gebruikt door je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan inderdaad gewoon.
Sluit voor de ene verbinding de oranje en groene (met bijbehorende witte) kabels aan. Voor de andere verbinding gebruik je de bruine en blauwe op de plaatsen waar je normaal de oranje en groene zou gebruiken.

Voor een verbinding worden namelijk de oranje en groene kabelparen gebruikt, dus de bruine en blauwe paren kun je voor je tweede verbinding gebruiken.
Zelf heb ik dit op een aantal plaatsen in gebruik gehad (als tijdelijke maatregel) met kabels van vele tientallen meters, zowel 10 als 100 Mbps.

Het simpelst is het om gewoon twee connectortjes aan elke kant van de kabel te knijpen, maar let op: de kabel zit dan niet zo erg stevig in de connector, omdat de dikke buitenkant van de kabel niet meegeknepen wordt.

mvg, John
Pagina: 1