met Basic kan je geloof ik niet met een HUB je itnernet delen want je hebt maar 1 IP adres met ADSL Basic, dan moet je het met een netwerkkaart doen ..
Verwijderd
Hi,
Ik heb een adsl (basic) ethernet modem aangesloten op mijn ethernet kaart. Hierdoor heb ik geen connectie meer met mijn home network. Nu wil ik dit oplossen door gewoon een hubje ertussen te zetten (met een cross cable naar modem) ik heb namelijk 2 windows ME machines en geen server die multihomed is.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit zonder problemen lukt??
Ik heb een adsl (basic) ethernet modem aangesloten op mijn ethernet kaart. Hierdoor heb ik geen connectie meer met mijn home network. Nu wil ik dit oplossen door gewoon een hubje ertussen te zetten (met een cross cable naar modem) ik heb namelijk 2 windows ME machines en geen server die multihomed is.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit zonder problemen lukt??
Je kan het met een hub doen, maar je kan beter met twee netwerkkaarten gaan werken.
Een naar je home netwerk en een waar de adsl modem inzit....
Dit is de perfecte methode, dan nog bijv. winroute op je pc en alle andere pc''s kunnen er ook gebruik van maken..
Een naar je home netwerk en een waar de adsl modem inzit....
Dit is de perfecte methode, dan nog bijv. winroute op je pc en alle andere pc''s kunnen er ook gebruik van maken..
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Volgens mij werkt dat dus niet omdat Me (dacht ik) geen multi-homing ondersteund. D.w.z. Windhoos ME kan dacht ik geen twee netwerkkaarten tegelijk in een machine aansturen. Ik weet dit echter niet zeker dus miscchien kan iemand dit verifieren....:?
Ok..boy''s..
Windows98 ondersteund het sowieso.
Ik heb het van het weekend op de manier zoals ik straks al schreef geinstalleerd en het werkt als een trein (met Winroute).
Zoveer ik weet ondersteund WindowsME ook twee netwerk kaarten....
Windows98 ondersteund het sowieso.
Ik heb het van het weekend op de manier zoals ik straks al schreef geinstalleerd en het werkt als een trein (met Winroute).
Zoveer ik weet ondersteund WindowsME ook twee netwerk kaarten....
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
1 Ip adress kan altijd geshared worden met een programma zoals winroute , dit ben ik ook van plan te gaan doen
Twee pc''s via een hubje op je kabelmodem, dat vinden de meeste providers niet goed. (@home iig niet, tenzij je F10,- per maand bijbetaald voor een extra ip-adres).
Een pc met 2 netwerkkaarten werkt prima, zelf bij iemand geinstalleerd met WIN98SE. Heb je verder niks nodig, ICS (internet connection sharing) zit daar standaard bij.
Een pc met 2 netwerkkaarten werkt prima, zelf bij iemand geinstalleerd met WIN98SE. Heb je verder niks nodig, ICS (internet connection sharing) zit daar standaard bij.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik bedoel dus met twee netwerk kaarten....voor het geval het nog niet duidelijk was....Op dinsdag 10 april 2001 12:56 schreef No_mercy_on_u2 het volgende:
1 Ip adress kan altijd geshared worden met een programma zoals winroute , dit ben ik ook van plan te gaan doen
PS5 User ;-) ...
Ok...even iets anders over ADSL...
KPN geeft als antwoord op het sharen van de ADSL verbindging als antwoord:
We geven geen ondersteuning op het sharen van de adsl verbinding, maar het is wel toegestaan....
Dus vanuit KPN is er geen enkel probleem, ze geven zelfs advies om daar een programma voor te gebruiken zoiets als Wingate. Bij XS4ALL staan er zelfs documenten.
Dus gewoon doen...
Het werkt perfect. Ik heb het al bij twee mensen geinstalleerd die een basic abbo hebben en noproblemo...;)
KPN geeft als antwoord op het sharen van de ADSL verbindging als antwoord:
We geven geen ondersteuning op het sharen van de adsl verbinding, maar het is wel toegestaan....
Dus vanuit KPN is er geen enkel probleem, ze geven zelfs advies om daar een programma voor te gebruiken zoiets als Wingate. Bij XS4ALL staan er zelfs documenten.
Dus gewoon doen...
Het werkt perfect. Ik heb het al bij twee mensen geinstalleerd die een basic abbo hebben en noproblemo...;)
PS5 User ;-) ...
Wil je dat voortaan alleen als reply plaatsen en niet als nieuwe thread?Op dinsdag 10 april 2001 12:56 schreef No_mercy_on_u2 het volgende:
Sygate ondersteunt ook single NIC internet sharing.
Je propt gewoon je ADSL/Cable in de upload van de HUB. En dan reageert alleen jouw pc op dat signaal omdat jij de "goede" netwerkkaart in je pc hebt. Als je dan Sygate draait verstuurt die het signaal weer, over diezelfde netwerkkaart, naar de ev. aanwezig clients.
Zo kan je het dus ook met 1 Netwerkkaartje doen..werkt prima!
Ook
Je propt gewoon je ADSL/Cable in de upload van de HUB. En dan reageert alleen jouw pc op dat signaal omdat jij de "goede" netwerkkaart in je pc hebt. Als je dan Sygate draait verstuurt die het signaal weer, over diezelfde netwerkkaart, naar de ev. aanwezig clients.
Zo kan je het dus ook met 1 Netwerkkaartje doen..werkt prima!
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Ja Mr. Anton
Goh goh ik poste hem als een nieuwe topic en niet als reply. Goh goh een foutje en je wordt gelijk geflamed daar hou ik niet zo van stelletje koeiekoppen
Nou haal die andere tread maar weg svp.
Goh goh ik poste hem als een nieuwe topic en niet als reply. Goh goh een foutje en je wordt gelijk geflamed daar hou ik niet zo van stelletje koeiekoppen
Nou haal die andere tread maar weg svp.
Verwijderd
Het werkt prima, ook met maar 1 netwerkkaart.
Let op:
Het modem en je ethernet kaart zitten samen op een lokaal LAN segment, nl. 10.0.0.x
Je kunt je modem en een stapel Peecees via een hub aan elkaar knopen. Zolang je allemaal in hetzelfde subnet gaat zitten (dus alle pc''s een 10.0.0.x adres geeft) is er niets aan de hand en heb je een mooi LANnnetje.
Hoe de Mxstream werkt is dat je een VPN opzet tussen je modem en je PC _over_ je LAN. En omdat BasicADSL maar 1 IP adres ondersteund kan er maar 1 PC tegelijk een VPN sessie draaien met je modem.
Dus kun je een wingate achtig iets draaien op de PC die de VPN sessie draait, of de PC''s om beurten de VPN client laten draaien.
groetjes
mh
Let op:
Het modem en je ethernet kaart zitten samen op een lokaal LAN segment, nl. 10.0.0.x
Je kunt je modem en een stapel Peecees via een hub aan elkaar knopen. Zolang je allemaal in hetzelfde subnet gaat zitten (dus alle pc''s een 10.0.0.x adres geeft) is er niets aan de hand en heb je een mooi LANnnetje.
Hoe de Mxstream werkt is dat je een VPN opzet tussen je modem en je PC _over_ je LAN. En omdat BasicADSL maar 1 IP adres ondersteund kan er maar 1 PC tegelijk een VPN sessie draaien met je modem.
Dus kun je een wingate achtig iets draaien op de PC die de VPN sessie draait, of de PC''s om beurten de VPN client laten draaien.
groetjes
mh
Pagina: 1