Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
netmask 255.248.0.0, maar de oplossing vind ik het niet... Je kunt dan op het internet niet meer 192.169.x.x, 192.170.x.x en 192.171.x.x bereiken.
Pas je eigen nummerplan aan naar 192.168.70.x (die mag je vrij gebruiken, of heb je die 192.172.0.x reeks geregistreerd??), of laat je router opnieuw configureren
Pas je eigen nummerplan aan naar 192.168.70.x (die mag je vrij gebruiken, of heb je die 192.172.0.x reeks geregistreerd??), of laat je router opnieuw configureren
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
255.0.0.0 dat werkt dus niet robroy, dat had ik al geprobeerd.
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
Een router heeft meerdere IP adressen met verschillende network-ids (kan ook dezelfde zijn als je het gaat segmenteren)...
Misschien dat ie nog een andere IP adres heeft die in je range valt..
Misschien dat ie nog een andere IP adres heeft die in je range valt..
Subnetten is onmogelijk...
192.*.*.* is nl een C-adres. die hebben standaard al het subnetmask 255.255.255.0
je kunt wel gaan supernetten. Of te wel je subnetmask groter maken. Je moet wel hardware hebben die dit ondersteunt.
De pc''s zullen hier wel geen problem me hebben... de router des te meer...
Let wel op... je krijgt dan een gigantsch broadcast domain.
Een makkelijkere optie is nog een router te installeren, die routeerd tussen 192.172.0.0/24 en 192.168.70.0/24
192.*.*.* is nl een C-adres. die hebben standaard al het subnetmask 255.255.255.0
je kunt wel gaan supernetten. Of te wel je subnetmask groter maken. Je moet wel hardware hebben die dit ondersteunt.
De pc''s zullen hier wel geen problem me hebben... de router des te meer...
Let wel op... je krijgt dan een gigantsch broadcast domain.
Een makkelijkere optie is nog een router te installeren, die routeerd tussen 192.172.0.0/24 en 192.168.70.0/24
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dat netmask van 255.0.0.0 werkt dus gewoon niet omdat 192.168 een klasse C netwerk is en dat heeft minimaal een subnetmask van 255.255.255.0 waarom niet gewoon ff een los pctje aan die router hangen en dan ff een crosslinkje ertussen met de goeie ip addres rangen en dan ff het ip addres van die router instellen (als je het wachtwoord hebt natuurlijk anders ff inloggen op de console poort en het via die manier doen
Dat werkt best hoor.
De classificering in A, B, C enz. zijn de defaults die (de meeste) apparatuur/drivers aannemen indien geen expliciete netmasks voorhanden zijn.
Er is het een en ander aan speelgoed in de wereld (met name uit de begintijd) dat niet naar expliciete netmasks luistert, maar als netmasks effect hebben, dan werkt elke soort netmask en verliezen de klassen alle betekenis. Als je echt wilt kun je probleemloos een 192.0.0.0/255.0.0.0 netwerk aanmaken. Dit heeft super-netting.
De classificering in A, B, C enz. zijn de defaults die (de meeste) apparatuur/drivers aannemen indien geen expliciete netmasks voorhanden zijn.
Er is het een en ander aan speelgoed in de wereld (met name uit de begintijd) dat niet naar expliciete netmasks luistert, maar als netmasks effect hebben, dan werkt elke soort netmask en verliezen de klassen alle betekenis. Als je echt wilt kun je probleemloos een 192.0.0.0/255.0.0.0 netwerk aanmaken. Dit heeft super-netting.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1