[BC3] Small Business Server standaard als PDC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Hoi,

ik heb net SBS geinstalleerd maar nu kan ik hem niet bij ons domein aanmelden. Hij wil nl zelf een domein gaan beheren. Kan ik dit ook veranderen of kan hij alleen maar werken als domain controller?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Een Small Business server doet alleen maar PDC spelen ..Het small business principe is n.l. gebaseerd op maar 1 server .. ( zie de licentie ) de naam zegt het eigenlijk ook al .. klein bedrijf server.
Lang verhaal kort gemaakt .. ik ben er mee bezig geweest om hem als BDC te laten fungeren en mij is het nooit gelukt .. en ik heb er aardig wat tijd ingestoken ..
Mocht het je wel lukken ( misschien ben jij wel slimmer dan )laat het me dan ff weten.

Maar als je het allemaal legaal wilt houden kun je een SBS server alleen als enige server in je netwerk plaatsen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
damn, het ging ons alleen maar om het modem sharing gedeelte. Kan dat niet op een andere manier geregeld worden?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

vast wel .. waarschijnlijk door gewoon een stukje software te kopen .. maar met SBS zal je dit niet lukken .. bespaar je een hoop moeite en ga opzoek naar een andere oplossing .. ik weet niet of Microsoft dit product ook los verkoopt lijkt me niet geheel onlogisch .. dus kijk daar even naar zou ik zeggen ..en anders even op tucows ..

http://tucows.euro.net/winnt/sharent.html

Er zijn programmaatjes zat die modemsharing doen ( of ze allemaal even stabiel zijn moet je mij niet vragen ).

Sucses!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...