[BC3] goeie netwerk kaart voor laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
weet iemand een goeie netwerk kaart voor een laptop ik heb als tip door gekregen xircom zijn die werkelijk zo goed en zijn hoe heet die kaart voluit (zijn namelijk meerdere)

alvast thnx
Dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
xircom realport en de nieuwe xircom realport2 zijn enorme mooie netwerkkaartjes .. niet goedkoop maar wel degelijk.
De TU/e heeft ze uitverkoren voor alle laptops van studenten (die oude pcmcia kaartjes met verloopstukje gingen te vaak kapot)

• Dreamer
thnx welke raad je mij aan realport of realport 2 en al mijn andere comps zit 100mbps kaartjes

specs | specs server

• gekkie
Op maandag 09 april 2001 23:28 schreef dreamer het volgende:
thnx welke raad je mij aan realport of realport 2 en al mijn andere comps zit 100mbps kaartjes
poeh ... het verschil zit hem hier in ..:
een gewone realport bezet 2 pcmcia type 2 sloten. Dat betekent dat als je een realport met alleen netwerk koopt ... en je er later ook modem bij wilt .. je een probleem hebt ... bij realport 2 kun je 2 losse kaartjes combineren ...

en ze zijn er in 10 en 100 Mbit .. dus voor ieder een smaak ... heb zelf een realport met 56k6 modem en 100mbit ethernet ... (dankzij de TU/e)

hangt dus een beetje van je wensen op korte en lange termijn af ... als je alleen netwerk nodig hebt zou ik voor een gewone realport gaan ... toch wat goedkoper ...

• Dreamer
thnx

weet ik dat ook weer :) nu nog ff ergens bestellen

edit:
ga overgiens voor de realport

specs | specs server

• ijdod
  • Laatst online: 20-08 17:52
Ik ben niet echt te spreken over de Xircom RealPort kaarten, eerlijk gezegd. Dit wordt enigszins gecompenseerd door het gebruiksgemak (ethernet + modem zonder extra verloopkabels e.d.), maar de performance en stabiliteit laten te wensen over.

De 3Com 3c575 die ik hiervoor had (10/100 ethernet only) pompte meetbaar meer data over de lijn, zonder de vervelende probleempjes van de Xircom (dropped links, e.d.).

Beide kaarten waren de CardBus versies, overigens.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik werk nu met een Xircom realport (56k6 en 10/100Mbit) van de TU/e en ik ben daar zeeeeeeer tevreden over. Ook met de prestaties onder verschillende OSsen. Wel prijzig maar waar voor je geld.
Marcus22

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Xircom (erg goed hoor) naar Dynalink. Deze kaartjes zijn n.l. de helft goedkoper en werken ook uitstekend.

• gekkie
heb ook nog nimmer problemen met mijn realport gehad ... zowel op 10 als 100 Mbit ...

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:54

MaxPoweR

-=StopTech=-

Gebruikte eerst een Xircom CE3B-100TX, alleen wilde deze niet op 100 full duplex lopen, nu zit er een 3com 3CCFE574BT in mijn laptop die wel 100 full duplex wil draaien. Ik vind beide merken wel oke, geen problemen.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Heb een tijdje problemen gehad met die Xircom kaartjes en vloeken schelden noem maar op maar na een week was het duidelijk, waren topline notebooks en dat was gewoon het probleem. zelfde kaartje werkt verder gewoon prima in diverse Compaq''s en Toshiba''s.

Niks mis mee zou ik zeggen al heb ik de 56k modem maar heel weinig gebruikt :)

en Dynalink daar heb ik altijd nog problemen mee gehad en die koop ik ook NOOIT meer wat het ook is, het is altijd wel wat :(

3com kaartjes doen het trouwens ook zo ongeveer altijd wat ik heb meegemaakt tenminste.

Verwijderd

Keb in mijn lapflop ook een Xircom zitten, met 10/100 ethernet, 56k6 en ISDN, is een erg lekker kaartje, eigenlijk nooit problemen mee gehad. Neemt echter wel 2 sloten in...

• gekkie
Op woensdag 18 april 2001 01:34 schreef Harrie666 het volgende:
Heb een tijdje problemen gehad met die Xircom kaartjes en vloeken schelden noem maar op maar na een week was het duidelijk, waren topline notebooks en dat was gewoon het probleem. zelfde kaartje werkt verder gewoon prima in diverse Compaq''s en Toshiba''s.
tenminste.
klopt ... topline notebooks zijn/waren beroerd qua pcmcia ... met xircom .. dynalink .. 3 com... en draadloze lan kaartjes .. altijd gezeik ... nu met dell laptop''s geen enkel probleem meer ...

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Hoe heb je dat Dynalink kaartje aan de praat gekregen onder Linux? Na anderhalve dag frustratie is het mij nog niet gelukt. Welke distro gebruik je en welke kernel versie?

"This is the noise that keeps me awake."

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
laptopproject van de HvU: ook xircom kaartjes (10/100).. die dingen werken perfect en het voordeel is dat dit model volledig intern is (dus de UTP direct in je PCMCIA kaart stoppen ipv in een verloopstukje :) )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Mijn topline notebook (insignis 8500) doet het prima met een 10/100 dynalink kaartje. Ook onder linux. Heb in vergelijking met mijn medestudenten hier op de TU/e vergelijkbare (snelle) snelheden. Dynalink en Topline notebooks komen allebei bij 2L international vandaan, ik vind het dan wel een beetje raar als ze er in al die jaren dat ze bestaan er nog niet eens voor hadden gezorgd dat hun netwerkkaartjes in hun eigen computers werken.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op woensdag 18 april 2001 10:58 schreef Marki het volgende:
Mijn topline notebook (insignis 8500) doet het prima met een 10/100 dynalink kaartje. Ook onder linux. Heb in vergelijking met mijn medestudenten hier op de TU/e vergelijkbare (snelle) snelheden. Dynalink en Topline notebooks komen allebei bij 2L international vandaan, ik vind het dan wel een beetje raar als ze er in al die jaren dat ze bestaan er nog niet eens voor hadden gezorgd dat hun netwerkkaartjes in hun eigen computers werken.
Klopt dat werkt ook wel. omdat 2l international zover ik weet Topline en Dynalink heeft en daar ook de Helpdesk van heeft, die zitten samen in 1 pand dus die onderlinge problemen zullen ze samen wel opgelost krijgen.

als ik in die insignis8500 een Xircom propte en gewoon wat aan het testen was na 10 minuten was dat ding zo heet dat ik er een ei op kan bakken :)

en na een week testen bij Topline gaven ze aan het probleem NIET op te kunnen lossen, jammer dan alle notebooks terug :)
Pagina: 1