[BC3] In een netwerkje bestanden versturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij andere topics heb ik het antwoord niet kunnen zien.

PC A is verbonden met de kabel en verbonden met een crossoverkabel met PC B, beide hebben een 3Com ethernetkaart.

OS Windows 2000 Pro draaiend onder Win2K.

PC A heeft geen enkele moeite met bestanden versturen met ICQ en MSN.

PC B kan met ICQ alleen bestanden versturen en bij MSN zowel geen bestanden versturen als ontvangen

PC A en PC B kunnen met elkaar wel bestanden ontvangen en verzenden.

Een ander nadeel is dat wanneer PC A gaat rebooten dat bij PC B de Internetverbinding verbroken wordt. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gewoon op elke pc een upload. Dit is een share map waarin je zowel lees als schrijf toegang geeft over het netwerk.

Dan kun je bestanden gewoon bij elkaar in de uploadz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn die computers met het internet verbonden? Netwerkkaart en kabelinternet?
Heb je Winroute erop staan? Zoek dan eens op ICQ en Winroute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander nadeel is dat wanneer PC A gaat rebooten dat bij PC B de Internetverbinding verbroken wordt. :(
Jah euh: DUH, aangezien je vast wel InternetDeling zal gebruiken.... seems logic 2 me.
Als mijn servertje uit is kan ik ook niet internetten...

Heb je toevallig niet op de PC die moeilijk doet een [b]firewall[b] geïnstalleerd? Of is dat de client?
Aangezien bijna alle routers problemen hebben met dat soort dingen... raad ik je aan: goede port forwarding... en FF zoeken hierzo [staan genoeg antwoorden waardoor het wel zo moeten werken]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe deel je je internet nou? Het probleem zal waarschijnlijk liggen bij port forwarding, zoek dat maar eens op bij de helpbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
PC A is verbonden met kabel/modem ---> ethernetkaart + extra 3Com Ethernetkaart die verbonden is met een crossoverkabel met de 3Com ethernetkaart van PC B.

Zou het niet zo moeten zijn dat PC A als proxyserver zou moeten dienen.

Het is mogelijk dat deze bij Windows 2000 Pro niet is ingebouwd en dat dit wel het geval is bij ME.
Bij kennissen die ME hadden waren nl bovengenoemde problemen niet aanwezig!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Probleem waarschijnlijk opgelost.:)

In Windows ME en 2000 Pro zit een proxyserver ingebouwd. Instellen en een vaste poort open ophouden voor PC B bij het ontvangen en verzenden van files van MSN en ICQ.

Als dit lukt zal ik jullie op de hoogte houden. *D

Pagina: 1