[BC3] Printer sharen in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
In een WinNT netwerk met Win98-clients moet ik een printer die aan een van de clients hangt sharen. Ik heb dus geen printserver ofzo en de printer hangt niet aan de NT-server, maar ergens aan ''n pc.
''t Gaat om ''n HP Laserjet6p...
Hoe krijg ik dat ding op het netwerk zodat weet-ik-veel-wie op het netwerk ook z''n zooi uit die printer kan krijgen?

Alvast thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
Gewoon:
- printer lokaal installeren op die bak.
- printer- en bestandsdeling aanzetten.
- via het netwerk op andere computers de printer als netwerkprinter installeren.

Als dat laatste niet werkt, kan je op andere computers ook de printer lokaal installeren en dan zoiets als:
"Net use \printercomputer\printersharenaam lpt1 /persistent:yes" oid om de lpt1 door te lussen naar de printer op het netwerk.
Werkt altijd. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 08:19

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

meestal kan je bij de installatie van de printer ook al kieze of je het een netwerk printer wil maken of een lokale ....

Suc6!

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Printer lokaal op die bak installeren, delen.

Printer lokaal installeren op de clients, printerpoort toevoegen, netwerkomgeving doorzoeken, gedeelde printer selecteren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
Thanx voor de reacties...
}:O Eikel die ik ben -was inderdaad vergeten printer- en bestandsindeling aan te zetten.
En maar afvragen waar dat extra tabblad ''delen'' zat bij de eigenschappen van de printer...