Toon posts:

[BC3] WIN95 krijgt geen zuivere DHCP lease

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier meerdere windows 95 pc''s met hetzelfde probleem. Als een gebruiker nog geen (nieuwe) dhcplease heeft gekregen, dan behoord win95 deze automatisch te krijgen. Dit doet ie dus niet!

Als ik dan naar winipcfg ga, dan krijg ik een foutmelding dat de ip data niet gelezen kan worden.

De microsoft site zegt dat het probleem ligt bij de server. Als windows 95 binnen 2 seconden bij het aanmelden (zonder lease) een nieuwe lease krijgt, dan is het einde verhaal, en kan ik dus niet aanmelden. Ik moest dus om de 4 dagen naar de gebruikers om winipcfg uit te voeren en handmatig de lease te vernieuwen. Ik heb de leases nu op oneindig gezet, dus dat lopen blijft me nu bespraart.

Volgens Microsoft moet ik maar Windows 98 installeren of liever Windows 2000. Tja, is wel een probleem dat windows 95 hier vastgelegd is. Dus dat gaat niet zo een twee drie. Heeft iemand een andere oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop mezelf nog even naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
De Win95a versie had ook van zulke netwerk foutjes erin zitten.. ik weet niet welke versie je draait van 95.. denk vast wel de OSR2.5 maar toch...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ligt idd aan je server, in de readme van een dhcp deamon in linux stond dat apart vermeld dat je problemen kan krijgen met win95, die win95 is gewoon een irritant rot kind met dhcp.
Je zal dus iets in je config moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een gokje ....

Probeer de SP1 voor win95 te instaleren.

(zit een update in voor de TCP/IP stack winsock 2 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 12:46 schreef darknova het volgende:
een gokje ....

Probeer de SP1 voor win95 te instaleren.

(zit een update in voor de TCP/IP stack winsock 2 ofzo)
Gok nog maar een keer :P, die gok had ik ook al gedaan. Daardoor was ik wel de foutmelding van winipcfg kwijt, maar bij het aanmelden krijgt die w95 nog steeds geen lease...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer ...

Is er een SP2 voor win 95 >:)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik heb de leases nu op oneindig gezet"

Ik neem aan dat je dat weer ongedaan hebt gemaakt. (Anders is het niet zo vreemd dat ie tijdens het opstarten geen nieuw IP aanvraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 13:14 schreef darknova het volgende:
"Ik heb de leases nu op oneindig gezet"

Ik neem aan dat je dat weer ongedaan hebt gemaakt. (Anders is het niet zo vreemd dat ie tijdens het opstarten geen nieuw IP aanvraagt)
Tuurlijk staat ie nog op oneindig. Ik weet het, ''volgens de boeken mag het niet'', ja daaaaag, lik me r..t! Ik heb momenteel liever een beetje volle ip pool met nietverlopende leases, dan een compleet lege pool omdat geen 1 gebruiker een lease krijgt.

Binnenkort pomp ik de dchp dienst naar een andere server, die een lagere load heeft. Tot die tijd blijven de leases zoals ze zijn.

Ik had eigenlijk gehoopt op een betere tijdelijke oplossing, maar die is er helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
..het is een bekend probleem bij m$ en ze hebben er geen oplossing voor dan wat jezelf al uitgevonden hebt..de lease op oneindig zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 18:13 schreef bartmen het volgende:
..het is een bekend probleem bij m$ en ze hebben er geen oplossing voor dan wat jezelf al uitgevonden hebt..de lease op oneindig zetten...
Dat betekent dat ik weer eens net zo slim ben als microsoft.

P.s. Bartmen, mijn logo is leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"maar bij het aanmelden krijgt die w95 nog steeds geen lease..."

Das niet zo gek als je een oneindige lease tijd heb ingestelt. Dan vraagt die werkstation geen nieuw IP meer aan.

Duh !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou een heel simpel batch bestand maakt welk je in het zogenaamde ''opstarten'' mapje zet. Dat batch bestand hoeft alleen maar te bestaan uit de volgende regel:

"ipconfig /renew_all"

eventueel voorafgaand aan een release. Hoef je iig winipcfg niet meer handmatig uit te voeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier 150 bakken met win95c, nog nooit een dhcp probleem gehad.
Die dhcp loopt wel via netware 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je al geprobeerd je scoop weg te gooien en een nieuwe aanmaken ?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ha, win95 en netwerken, altijd een zalige bedoening :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1