[BC3] Portmapping/MDaemon POP ophalen v. 110 + andere pt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47
In winroute pro zit ook een mailserver. Die kun je toch verschillende pop-servers laten benaderen, inclusief localhost op een "rare" poort. De winroute mailserver doet het gewoon op poort 110 dan, of lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 23:53

MLS

Ik heb een irritant probleem:

MDaemon kan mail halen van verschillende POP3 servers, maar deze moeten allemaal op hetzelfde portnummer luisteren (kan je instellen, normaal dus 110).

Ik heb echter de volgende situatie:
Ik wil van externe internetservers POP3 ophalen (gewoon op poort 110).
En ik heb lokaal op die server een proggie draaien dat luistert naar een in te stellen poort (als een POP3 server) en dan mijn Hotmail mailtjes ophaalt.

Ik wil dus en internetmail ophalen (110) en mijn localhost benaderen om daar mail op te halen via dat proggie.

Ik kan dat proggie leuk op poort 110 laten draaien (dan heb je dus geen probleem), maar dan kan ik _zelf_ geen pop3 server meer draaien :( dit wil ik wel!
Nu draai ik die server op poort 112, maar ik wil hem gewoon op poort 110 draaien.

Toen dacht ik: ik ga portmappen. Dus ik laat dat Hotmail proggie draaien op poort 114 en map (als de aanvraag van localhost komt) poort 110 -> 114. (Met winroute pro)
maar dit werkt niet!
(Mijn regeltje was dus: Map 127.0.0.1 p 110 -> 127.0.0.1 p 114) Ook als ik gewoon het echte IP gebruik werkt het niet...
Portmapping zal wel alleen werken vanaf het internet -> winroute pc.

Is er een manier om dus (met een truukje) om
*MDaemon zijn pop mail van verschillende poorten af te kunnen laten halen. Dus mee te geven vanaf welke poort hij mail moet halen bij welke server. Dus localhost:114 pop.hccnet.nl:110 of
*Lokaal twee servers op "110" te laten draaien. Eentje echt dus (die van MDaemon) en eentje via portmapping?

Tnx
MLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb het zelfde probleem omzeild. Op de server met MDaemon moet je ook Outlook Express draaien. Dat kan email ophalen vanuit Hotmail. Stel Outlook Express in om om de tien minuten of zo automagisch je Hotmail op te halen, en maak een mailregel die de binnengehaalde mailtjes forward naar een emailadres op je MDaemon-server.
Op die manier komt je Hotmail via een omweg op de zelfde port binnen als de rest van je mail.

Succes.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS

MLS

Het kan idd met outlook op die manier, alleen is outlook vrij heavy om als service te laten draaien...

En winroute, die kan niet van andere poorten dan 110 mail ophalen, tenminste niet in mijn versie.
Ik heb toen Tiny erover gemaild en die zeiden dat het inderdaad _niet_ kon.
Is er al een nieuwere versie uit dan?
Zal ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS

MLS

Oh ja,
is er niet een ander heel simpel mailclientje die dus ook mail kan ophalen van andere poorten dan 110 en die gewoon meteen forward naar een andere smtp server?
Dus hetzelfde idee als hierboven werd geopperd, maar dan met een proggie dat wat minder heavy is dan outlook Xpress en gebruik maakt van die vage hot2pop (ofzo) software?