Toon posts:

[BC3] Lekker is dat...!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkje thuis. Internet komt binnen op servertje. Wordt dmv winroute gedeeld met doorgegeven aan andere pc. Het bekende verhaal dus. Maar nou doet m''n email van @home het niet meer. Voor inkomend en uitgaande mail vulde ik altijd ''mail''in. Maar nu doet ie het niet meer. Nou zal ik waarschijnlijk wel een Ip-adresje in moeten vullen. Het probleem is alleen dat ik niet weet, welk adresje ik in moet vullen.

Dus als iemand enig ideem heeft, zou hij of zij dat ideetje door kunnen vertellen aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

''t probleem is niet errug duidelijk... Je wilt dus eigenlijk ''t ip-adres van de @home mailserver weten ofsow? :?

Iets duidelijk graag, dan kunnen we je ook helpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat ''mail'' zal wel een alias geweest zijn. Je moet gewoon de naam van de @home mailserver erin zetten. Dus iets van mail.home.nl ofzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik netmail.home.nl of 212.120.66.200 (ik woon in Brabant, ik weet niet of die IP voor heel Nederland is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
vrij eenvoudig, ga op je server naar een dos-box en tik daar: ping mail

dan krijg jij je ip-adres van de voor jou geldende mailserver. *D

Grtz,
Dranko

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 april 2001 18:17 schreef Dranko het volgende:

Grtz,
Dranko
Die ''mail'' moet ie toch ook via DNS doorlussen naar de client? Dat zou geen verschil moeten maken (tenzij ie z''n DNS een beetje maf heeft ingesteld natuurlijk).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

nee hoor

als ik op het home network "mail" intik zal ie in zijn eigen dns server kijken en daar "mail=die computer" zien staan

nu heb je een eigen netwerk
en winroute heeft iirc een eigen dns server
en die kijkt naar mail, maar dat staat niet in zijn dns-database. en aangezien er geen domein bij staat. weet hij ook niet waar ie het naar toe moet sturen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 april 2001 20:55 schreef heuveltje het volgende:
nee hoor

als ik op het home network "mail" intik zal ie in zijn eigen dns server kijken en daar "mail=die computer" zien staan

nu heb je een eigen netwerk
en winroute heeft iirc een eigen dns server
en die kijkt naar mail, maar dat staat niet in zijn dns-database. en aangezien er geen domein bij staat. weet hij ook niet waar ie het naar toe moet sturen.
Bij mij laat ik de client gewoon de chello DNS gebruiken, dus dan is alles hetzelfde als op de server. Maar goed, vele wegen leiden naar Rome (om maar weer eens een clichee te gebruiken:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 18:17 schreef Dranko het volgende:

Grtz,
Dranko
Dat was ''m. Dank je wel. M''n mail kan ik nu weer versturen en ontvangen.
Pagina: 1