[BC3] HP J2415A ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55

No13

/me was here

Topicstarter
Wat kun je hier mee? het is een hub, managable, met een fiber poortje en 12 10/100 mBit poorten maar werkt dat met het "normale" systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
van HP dus lijkt me wel kwatiteit? kosten 250,- per stuk....is da veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

No13, kwalitatief zijn ze geweldig, technologisch zijn ze interessant, maar in de praktijk zijn ze onbruikbaar voor de meeste computeraars.

Als je de moeite had genomen even de HP-site na te slaan op deze dingetjes, dan had je gezien dat het gaat om VG-AnyLAN hubs.

VG-AnyLAN, gestandaardiseerd als 100Base-VG, is een 100 Mbps Ethernet-over-UTP technologie, ontwikkeld door een groep leveranciers met HP als trekker, die op een aantal punten ver voor lag op "gewoon" FastEthernet, 100Base-TX.

Echter, gewone FastEthernet-kaarten kunnen hier absoluut geen contact mee krijgen, en VG-AnyLAN-kaarten zijn schaars, en de technologie is een dinosaurus (fascinerend maar uitgestorven).

Leuk genoeg zijn VG-AnyLAN-controllers uitgerust met 2 UTP-poorten, de andere doet gewoon 10Base-T (helaas niet 100Base-TX). Dit was gedaan om een soepel migratie-pad te bieden van een bestaande 10Base-T-infrastructuur naar het nieuwe VG-AnyLAN. Echter, de dual-speed truc van Ethernet, waarbij de meeste controllers en hubs/switches zelf konden kiezen tussen 10Base-T en 100Base-TX, zonder kabeltje-omprikken, heeft gewonnen.

Ik heb er hier 2 staan, gekoppeld met die glasvezel-link, maar dat is omdat ik een verzamelaar van netwerk-segmenten ben, en dus ook een VG-AnyLAN-segment niet mocht ontbreken in de collectie.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
hmm, dan zal ik eens op zoek gaan naar kaarten :)

ik kan nu vrij goedkoop aan de J2415A komen en wat ik gehoord heb zitten er heeeel veel functies op.....ik vraag me nu alleen af waarom het een hub is....alle specificaties wijzen op een switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong

mvdejong

Nope, ''t is toch echt een hub.

Waar het op neerkomt is dat een pakketje dat op een poort binnenkomt, in principe over alle andere poorten wordt doorgegeven, er wordt niet zoals bij een switch geprobeerd het pakketje alleen door te geven op de poort waarachter het geadresseerde systeem zit (op basis van MAC-adres).

Wel zit er vermoedelijk in de hub een management-module met een 10Base-T poort, en die poort is via een bridge met het 100Base-VG gekoppeld, en bridge=switch.

Houdt er ook rekening mee dat je dus niet zomaar in een LAN-party meer kan meedoen met dat soort kaarten (want 10 Mbps is toch echt niet voldoende meer tegenwoordig).

De prijs is natuurlijk best redelijk voor een bakkie dat ooit meer dan 3 van die hele grote biljetten moest opbrengen (en dat dan nog zonder de fiber- en management-modules). Aan de andere kant, wat moet je met die functies, en een unmanageable normaal dual-speed switchje heb je ook wel voor die prijs, en is wat praktischer.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen: de "hub" stuurt pakketjes voor pc X ook alleen naar pc X (zie manual op hp.com), de kaartjes kan ik voor 5,- p/s aankomen en de prijs van de hub is gehalveerd dus ik denk dat het de moeite waard is....(hobby) Lan party zou eventueel kunnen maar dan maar een mini lan want ik ga niet voor iedereen VG kaartjes kopen :)

is BTW toch ook 100 Mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Dam, ik heb er vrijdag een gekocht :(
voor 149,- maar ik kreeg m al niet aan de praat. Ze stonden te koop aan 100/10 MB hub.
ik had gewoon een hubje nodig van min 8 poorten. dus ik kan hem nu gewoon wegknikkergen :? :'(

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ow.. als je hem dan toch al weg wil gooien wil ikke hem wle gratiz hebben hoor..

Neo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Kan je dat ding niet met behulp van die module dat ding conf als 10MB hub ofzo?
zonde om hem weg te mikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong

mvdejong

Nee, helaas voor jou is alleen de eventuele bridge-port 10 Mbps, de andere poorten zijn alleen 100 Mbps VG-AnyLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
maar zoals eerder gezegd ben ik misschien wel geinteresseerd..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Op maandag 09 april 2001 19:19 schreef Neo_TGP het volgende:
maar zoals eerder gezegd ben ik misschien wel geinteresseerd..
Email me dan maar ff.
Anders breng ik hem terug naar die hufters, kijken of ik er nog wat voor terug krijg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
Ach ik koop wel gewoon bijpassende kaartjes :) werkt toch ook ? :)
Pagina: 1