Toon posts:

[BC3] thuis netwerk <> kabelinternet <> hub ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een netwerkje aangelegd en kan internet delen. Zo ver geen probleem.
Ik wil echter dat ik meerderecomputers kan aanlsuiten op het netwerk en dus internet.
Er loopt dus een cross cable helemaal naar boven en met 1 pc werkt dit prima.
Wat voor hardware ( graag merk en type en geschikt voor een smalle beurs ) heb ik nog nodig om meedere pc aan te kunnen sluiten ??

Ik heb een mini hubje ( met uplink ) geprobeert maar dat werkte niet.

Alvast bedankt.
E.T. ( komt weer opnieuw in de bioscoop !! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De simpelse methode is door in de "server" een 2e netwerkkaart te zetten, en deze aan je hub te koppelen enz. enz.

Dan is ''t alleen nog afhankelijk welk OS je draait voor de routing software. :)

Grtz
Dranko

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Netwerkkaartjes voor de andere pc''s... Realtek chipset, kosten ong. 25 a 30 piek per stuk...

Simpel hubje dan als geld een probleem is...
Je hebt al een 8-poorts hubje voor 80 piek...

En natuurlijk de bekabeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:44

DwarV

Rekent aan het leven

Zou ik ook doen..
is ook veiliger dan door te linken met een hubje.
Ik heb er hier een cyrix 150plus tussen, welke het internet deelt met windows 95 en sygate.. daarnaast nog het een en ander aan firewall materiaal. zo internet gedeeld voor 4 pc''s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Maar een crosscable is toch voor (niet meer dan) 2 PC''s? (of voor bijv. een verbinding tussen 2 HUB''jes?)

Kortom, het is toch niet mogelijk om een netwerk te bouwen met een crosscable?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zondag 08 april 2001 20:22 schreef dsx het volgende:
Maar een crosscable is toch voor (niet meer dan) 2 PC''s? (of voor bijv. een verbinding tussen 2 HUB''jes?)
Kortom, het is toch niet mogelijk om een netwerk te bouwen met een crosscable?
en is 2 pc''s dan geen netwerk :?
wellis waar niet het grootste maar toch :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zie in dat dit niet gaat werken, met een cross kabel bedoel ik, wat heb ik dan nodig ?
Ik heb beneden 2 pc''s en boven 2 pc''s waarvan er uiteraard maar 1 een toegang heeft naar het internet.

Werkt een hub je alleen op deze manier ??

PC ( met internet ) -> uplink hub

Hub -> pc1
Hub -> pc2

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
alle 4 de pc''s moeten in de hub. Net als bij een gewoon UTP netwerk. In een van de PC''s komt dan een tweede netwerkkaart voor het kabelmodem. Dan op die PC een Shareprogramma draaien. Er komt geen crosslink aan te pas.

H<->PC1<->Internet
U<->PC2
B<->PC3
!<->PC4

Pagina: 1