[BC3] Netwerk Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 13:34
Situatie:
(op werk, kan niet teveel knutselen)

PC1 heeft 1 Netwerkkaart die op hub staat. Hub krijgt internet van kabelmodem.

PC2 (eind verderop) heeft 1 Netwerkkaart die via telefoonbekabeling van gebouw in dezelfde hub zit, ook voor internet.

Eigenlijke vraag: Kan ik deze enkele kaart/kabel-setup gebruiken om zowel te netwerken als internet op beide PC''s te behouden? Zo ja graag hoe?

Dank voor enige hulp!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee kan niet
hub is niet in staat een internetverbinding te delen. dit kan alleen als je een van beide pc''s uitrust als proxy (of sygate draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee kan niet
hub is niet in staat een internetverbinding te delen. dit kan alleen als je een van beide pc''s uitrust als proxy (of sygate draaien)
en
Hub krijgt internet van kabelmodem.
:? Mis ik hier iets :?

Volgens mij kan het wel. Als jij twee pc''s heb met een netwerkkaart die allebei in dezelfde hub zitten moet je gewoon een netwerkverbinding kunnen maken of ben ik nou debiel:?

Kan je ff wat meer vertellen? OS enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik er even over nadenk denk ik dat we het hier over een router hebben en niet over een hub... :?
Toch?
En of je dan een netwerk kan maken weten ik niet. Heb ni zo heel verstand van routers.

/me vind routers maar vreemde wezens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel degelijk zolang alle data uiteindelijk maar via de kaart met het macadres waar chello op let nara buiten gaat. Dus als in pc1 de netwerkkaart zit waar chello het kabelmodem ooit op heeft aangesloten, dan kan je vanaf pc2, door de gateway in te stellen op het ip adres van pc1 en op pc1 een gateway te draaien, alle verkeer via pc1 via de hub de kabel op laten gaan. Enige vervelende is dat je dan extreem veel meer dataverkeer veroorzaakt. Verkeer dat namelijk de hub binnenkomt wordt namelijk zonder na te denken door de hub naar alle poorten gestuurd, dus niet alleen naar de pc1 netwerkkaart maar ook naar de chelloaansluiting (waar de data wel weer geweigerd wordt, maar je buren die op de eerstvolgende chellohub zitten kunnen al die data nog wel oppikken via sniffers.

dus theoretisch kan het. ''k zou het alleen niet doen 8:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeer dat namelijk de hub binnenkomt wordt namelijk zonder na te denken door de hub naar alle poorten gestuurd, dus niet alleen naar de pc1 netwerkkaart maar ook naar de chelloaansluiting (waar de data wel weer geweigerd wordt, maar je buren die op de eerstvolgende chellohub zitten kunnen al die data nog wel oppikken via sniffers.
Met een switch zou het wel kunnen, maar die dingen zijn ni goedkoop.
Baten tegen kosten afwegen dus...
Ik denk dat het goedkoper zou zijn om nog twee netwerken en een crosscable er bij te kopen. Alleen dat vind windows soms ni leuk, twee netwerken, maargoed, daar ging het niet over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Volgens mij is dit prima mogelijk alleen moeten dan wel beide netwerk kaarten bij de provider zijn aangemeld en een apart IP krijgen. Zo gaat het bij mij ook (thuis) zitten 5 PC''s aan een HUB die (via UPLINK) aan de internet/kabel modem zit. Alle Pc''s krijgen netjes hun IP via DHCP (op basis van het MAC Address) en voila we hebben internet.

Hoop dat je hier wat aan hebt
Suc6
Gr Kasper

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet die hub van het kabel modem af halen en tussen de 2 pc zetten en bij 1 een netwerk kaart er in en draai maar een sygate ofzo, of was dit al gezegt :) (indie dat het geval is |:( :r)
Pagina: 1