Weet iemand of het mogelijk om op een client-pc van WinRoute toch files te verzenden en ontvangen via MSN Messenger? Met ICQ gaat het goed, en MSN op de server (met de internet connection) gaat ook goed. Maar op de client lukt het niet om files te versturen. Iemand een idee??
1) JA je kan bestanden verzenden met een ''client''-pc achter een Winroute Server (ik heb zelf winroute met NAT draaien)
2) Eventuele problemen komen 99 van de 100 keer door een firewall aan één kant of aan beide kanten
2) Eventuele problemen komen 99 van de 100 keer door een firewall aan één kant of aan beide kanten
Nou, ik kan het ook niet maar dat komt ZEKER NIET door een firewall aangezien ik deze niet heb, en diegene die ontvangt heeft deze ook niet. Waarschijlijk krijg ik het deze week opgelost, dan zal ik een nieuwe thread starten...
...gamen blijft leuk...
Kan jij misschien vertellen op welke manier je PRECIES de poorten hebt gemapt??Op zondag 08 april 2001 21:14 schreef wfvn het volgende:
1) JA je kan bestanden verzenden met een ''client''-pc achter een Winroute Server (ik heb zelf winroute met NAT draaien)
Ja ik gebruik WinRoute demo met NAT. Had al eerder gelezen dat je porten moet mappen (in WinRoute?) om dit probleem te verhelpen... maar waar hoe en welke??
Wees consequent, maar niet altijd
Geen probleem.... in 1 woord:Op zondag 08 april 2001 22:14 schreef Steven_NL het volgende:
Kan jij misschien vertellen op welke manier je PRECIES de poorten hebt gemapt??
NIET
Tja... that is... voor games heb ik dus echt geen enkele poort gemapped.... alleen voor het draaien van een ftp-server ACHTER m''n winroute-NAT-pc''tje heb ik poort 21 gemapped. Het nadeel is dat je een poort maar naar 1 pc kan mappen.... maar voor spelen van games over internet is dat tot nu toe geen probleem geweest voor mij (UT, HL)
Als ik een servertje wil draaien, zal ik denk ik wel poorten moeten gaan mappen... maar dat doe ik toch niet....
Maar de magic word is hier dus NAT
En hoe? Want ik heb nu de volgende instellingen en ik snap niet wat ik fout doe...Op maandag 09 april 2001 14:04 schreef lemon66 het volgende:
thanxxx ppl !!! het is gelukt

euhm RAM eerst hard tegen de muur en denk nog eens na over deze thread of zoek met de search functie naar gelijke threads hierover
( flink rammen tegen de muur, helpt wel
)
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Ik heb hem nog drie (!!) keer gelezen en ik heb nog steeds niet door wat ik fout doe...Op dinsdag 10 april 2001 08:00 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
euhm RAM eerst hard tegen de muur en denk nog eens na over deze thread of zoek met de search functie naar gelijke threads hierover( flink rammen tegen de muur, helpt wel
)
Pagina: 1