Toon posts:

[BC3] na migratie casema; freesco/sharethenet? help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik kijk naar de log:

can''t get terminal parameters: I/O errot
connect script failed

edit:
opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al 1 jaar bij ons thuis de casema verbinding met de demos modem gedeeld met freesco, maar sinds de migratie van casema met wanadoo werkt dit NIET meer. Wie heeft hier nog meer last van???? En wat kan je hier aan doen?

Het probleem is dat''ie gewoon niet meer inbeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhh klinkt als dat je dhcp server zijn ip en dergelijke niet afgeeft aan je routertje.
misschien ff ip vrijgeven en dan opnieuw proberen te verkrijgen of misschien heb je nu static ip adres gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aaaaah niemand?????? :( :(

er is hier toch wel IEMAND die zijn casema verbinding deelt met freesco of iets in die richting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeSCO werkt idd niet meer als je bent gemigreerd van Demos naar Com21. Komt omdat die dan met PPPoE werkt. Oplossing zou zijn om FreeSCO op een harddiskje te zetten en dan een Roaring Pengiun proggie erbij zetten. Da''s voor PPPoE.

Wat je ook kan doen is, met hdd, kan niet anders, kijken naar:

Clarkconnect
E-smith

Dit zijn complete pakketen die je een mooie router/gateway geven en PPPoE ondersteunen. Zelf heb ik Clarkconnect draaien en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Aangezien ik zelf ook problemen heb me mijn Freesco router met Com21 apparatuur heb ik een vraag:
Wat is PPPoE en waar is het goed voor? :?
Ik krijg namelijk geen IP adres van de ISP.
Marcus22

P.S. Ik ga ''s naar Clarkconnect kijken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Clarkeconnect ziet goed uit, jammer alleen dat het minimaal 16 Mb nodig heeft. Ik heb zo''noude 486 dat er nog 8 in zit. Jammer.:'( Nu moet ik Freesco wel aan de praat zien te krijgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 18:42 schreef Marcus22 het volgende:
Clarkeconnect ziet goed uit, jammer alleen dat het minimaal 16 Mb nodig heeft. Ik heb zo''noude 486 dat er nog 8 in zit. Jammer.:'( Nu moet ik Freesco wel aan de praat zien te krijgen.
Met FreeSCO schijnt het ook wel te kunnen, alleen niet op die diskette. Moet je het op een kleine HDD zetten. Komt omdat je PPPoE nodig hebt, bijvoorbeeld die RoaringPengiun proggie en die is te groot om op de flop erbij te passen.

Dat PPPoE (PPP over Ethernet) is eigenlijk hetzelfde als via je Dial-up verbinding, alleen dus nu via je netwerkkaart. Je krijgt dan een soort van virtuele inbelconnectie. Tis wat lastig om uit te leggen. Is in elk geval weer typisch Casema om daar voor te kiezen, de meeste andere kabelaars hebben dit niet, daar is het een kwestie van inprikken en gaan. Niks aanmelden enzo.

Die 16MB voor Clarkconnect is denk ik als je echt van alle features veel gebruik gaat maken. Je maakt mij niet wijs dat je voor het i-net delen ook zoveel nodig hebt. Okee, het is even een hele kluif om het te downloaden, maar ik zou het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Waar kan ik dat roaring penguin progje ergens downloaden? Ik heb freesco wel op een HDD staan. Ook zal ik clarke toch eens downloaden (ik vond het ook nogal rijkelijk veel die 16 Mb).
Marcus22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 08:49 schreef Marcus22 het volgende:
Waar kan ik dat roaring penguin progje ergens downloaden? Ik heb freesco wel op een HDD staan. Ook zal ik clarke toch eens downloaden (ik vond het ook nogal rijkelijk veel die 16 Mb).
Marcus22
Dan moet je eens kijken op:

RoaringPenguin
Pagina: 1