Toon posts:

[BC3] Wel of niet een hub???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb hier thuis 2 computers staan en die hebben kabelinternet door in mij pc 2 ethernetkaartjes waarvan 1 ervan zorgt voor het communiceren tussen de 2 pc''s.

Maar nu heb ik de laatste tijd last van programma''s die 30 seconden helemaal stil staan en daarna weer verder gaan. Ik verdenk hier de ethernet kaart van.

-Zou het nou niet makkelijker zijn om een
goedkope 10Mbit hub te kopen.

-En moet ik daarvoor nog speciale software
installeren zoals sygate ofzo.

-En wat voor hub bevelen jullie mij aan?
Ik zelf had er een gevonden op deze site:
http://www.unex- tech.com/products/hubs/ha080/index.html
Alleen ik heb weinig verstand van hubs.

Dus help mij astublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Als je die hub wil gebruiken om kabelinternet te delen, zul je meerdere IP-adressen moeten hebben (van je kabelinternet-leverancier). Anders lukt dat niet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK en voor een 2e ip adress moet natuurlijk weer betaald worden.

-Hoeveel kost dit?

-Zijn er geen andere mogelijkheden zoals allebei op hetzelfde ip adress.

-En wat voor kabels moeten er voor een hub gebruikt worden gewone UTP kabels of crosskables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen HUB , wel switch . En voor 2 pc''s ist maybe beter gedacht van crosscable te nemen . En de idioot die zegt da ge voor HUB of Switch een 2de IP nodig hebt is zever , Inet binnen op server pc , server en client aan HUB/switch en dan met Sygate of All Aboard of Winroute ofzo gewoon delen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

En wat voor kabels moeten er voor een hub gebruikt worden gewone UTP kabels of crosskables?
Gewone (straight) kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo zou het er dan uit moeten gaan zien:

[img]http://ronaldspc.homestead.com/index.html[img]

Als het plaatje niet werkt kijk dan even hier: http://ronaldspc.homestead.com/index.html

Maar in deze situatie is toch helemaal niet te spreken van een server en client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het netwerkje maar voor 2 computers is en ook niet uitgebreid gaat worden kies dan voor een crossling kabel.

Werkt perfect!!!

als je interesse hebt stuur ik wel twee plaatjes met uitgebreidde uitleg over instellingen van 2 pc''s met delen van internet. (stuur maar berichtje via icq)

P.s. Bij hub kun je ook gewoon internet delen zonder extra ip-adressen aan te vragen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Op zondag 08 april 2001 14:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Geen HUB , wel switch . En voor 2 pc''s ist maybe beter gedacht van crosscable te nemen . En de idioot die zegt da ge voor HUB of Switch een 2de IP nodig hebt is zever , Inet binnen op server pc , server en client aan HUB/switch en dan met Sygate of All Aboard of Winroute ofzo gewoon delen .
Kijk alsjeblieft even uit voor je me een idioot noemt! Gekke Belg.

Zoals je ziet wil hij Kabelinternet binnen laten komen via de uplink van de hub. Ik dacht toch echt dat je daarvoor meerdere IP-nrs voor nodig hebt! Als dat niet zo is, hoor ik van jou graag hoe ik dat instel!

Als je (zelfs als Belg zijnde) een beetje kon lezen, zie je dat hij al een verbinding tussen zijn pc''s heeft. (crosslink waarschijnlijk).

Om internet te delen, wordt dus al één van de door jou genoemde proggies (of een dergelijk prg.) gebruikt en is één van de pc''s al internetserver.

En als je I-net deelt via een hub (met meerdere ip''nrs) heb je voldoende aan een 10Mbit hub. 100Mbit of een switch is grote onzin, aangezien kabelinternet meestal wordt afgeknepen rond de 4Mbit!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ja, hee kleuter doe effe normaal en respecteer mekaar eens een beetje. Blijkt dat je er zelf dus ook nog weinig van bakt :r

Nou to the point:

Ik deel ook internet naar 4 pc''s, in het begin ook 2. Ik heb een Unex 8 poorts 10/100 hubs/switch kastje ertussen gezet. Het beste kun je dus net zoals real_raichu70 zegt 1 computer de server maken en dan nog het liefst met windows 2000 maar 98 kan ook met speciale software :). Je moet dus in de server 2 netwerkkaarten plaatsen en 1 configureren voor de provider en die ander voor het locale netwerk. Daarna gooi je er internet connection sharing op.

O ja, voor je thuisnetwerk moet je wel non-routable ip adressen gebruiken om conflicten te voorkomen op het i-net. Voorbeelden zijn: 192.168.0.x of 90.0.0.x en dacht ook 10.0.0.x.

Ik gebruik zelf 192.168.0.x.

Suc6:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hyp Hyper is een sukkel !!!
zo nou weet je het van een nederlander.

Ik heb hier al 2 jaar inet via mijn hub uplink de kamer in en gedeeld over 3 comps,
gewoon een simpele 3com officeconnect hub en hier linux, maar het kan ook met analogx of weet ik veel.

Mitch

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Hyp Hyper verhaal klopt idd niet.
Pagina: 1