[BC3] Koppelen van TCP/IP aan netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om op een snelle manier het TCP/IP protocol te koppelen aan mijn netwerk adapter. Als ik mijn PC ''clean'' wil instellen, dan kan stel ik client for microsoft netwerken in, dan krijg ik dat + netwerk adapter (3com etherlink xl 10/100) + TCP/IP. Dan stel ik nog even voor het gemak de NETBUI en IPX/SPC in. Dan...is het een kwestie van talloze keren proberen en prutsen en dan lukt het me opeens. Hoe weet ik eigenlijk ook niet, maar nooit ff makkelijk instellen en gaan met die banaan. Ff IP instellen, andere PC andere ip en internetten en klaar. Ik heb ME en ik weet niet of het uit moet maken of de andere pc(s) WIN98SE of ME moet maken. Heb al een keer met Sygate gewerkt, onder WIN98 werkt perfect, maar combinaties van 98/ME gaat brak. En Winroute is voor mij ook nieuw en er is al eens gezegd hier dat het als een zonnetje werkt en dat het installeren vanzelf gaat maar bij mij dus niet. Dus ik wil op een simpele manier met de hoofdpc met kabelmodem (traagsema) andere pctjes voorzien van internet. Maar met name hoe je dan die adapter koppelt aan het protocol. Hoop dat dit voldoende is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh....

Het verhaal ontgaat mij enigszins.

Er wordt heeeeeeeel veel (maar dan ook echt heel veel) gepraat over internet delen in dit forum. Gebruik de search en u zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
Als je maar éém adapter hebt zijn de protocollen die je geïnstalleerd hebt automatisch aan die ene adapter gekoppelt, ookal staat dat er niet bij.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Search heb ik allang geprobeerd, maar niet echt specifieks gevonden. En ik zou de vraag niet stellen als ik in één keer de protocollen kan koppelen aan mijn netwerkadapter, ik kan wel de protocollen instellen, maar niet gekoppeld aan de netwerkadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Enne, ook al staat dat er niet bij, op een gegeven moment zie ik dat er wel bij staan en dat wil ik juist, om op een simpele manier dat te koppelen, maar dat lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
nogmaal: Je hoeft niets te koppelen, het is standaard al gekoppelt, ookal staat dat er niet bij.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1