Toon posts:

[BC3] Chello + Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort dus een nieuwe PC in elkaar gezet, draait allemaal strak. Maar geen ISA meer op mijn mobo... en ik heb al dik 2 jaar kabel dus toen ter tijd kreeg je nog een 3COM ISA netwerkkaart... Nu heb ik er een netwerkkaartje ingehangen met een RTL8029AS chipsetje... maar denk maar niet dat het internet gaat werken, ik heb een Terayon kabel modem (dhcp dus) ? Iemand suggesties hoe ik dat fuck zooitje aan de gang krijg... of moet ik dan weer een 3Com halen. :(

BVD,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het Mac adres van je nieuwe netwerkkaartje doorbellen aan Chello.
Hun database word dan ge-update en het werkt weer...
(winipcfg, daarmee zie jehet Macadres van je kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met je oude nic je ip adress vrij geven en dan met je nieuwe nic een andere aanvragen. kan je dit zelf niet meer doen ff bellen naar de helpdesk en je mac van je oude nic en van je modem doorgeven. Dan kunnen hun een arp-flush voor je aanvragen, en dan kan je de dag erna weer internetten :)

Greetz Raser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude kaart in je oude mobo effen zetten en onder windows het volgende doen

Uitvoeren -> winipcfg -> alles vrijgeven -> pc afsluiten -> nieuwe pc installeren met nieuwe netwerkkaart -> alles voor chello instellen -> Je hebt nu weer internet.

Dit werkt want ik heb mijn 3com pci er uitgeflikkert omdat deze met mijn multimedia kaarten zat te fucken. Heb nu een realtek en alles werkt uitstekend.

Je mag met vragen altijd mailen naar mailto:h.robijn@chello.nl

succes:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Harstikke bedankt! *D Ik kan nu weer internetten zonder die kut server er tussen... :)

Ik heb op de server alles vrijgegeven, stekkertje even naar mijn andere netwerkkaart... alles vernieuwen :-)
en er was internet :-)

THNX!

Bas :)