Toon posts:

[BC3] ik snap nix van WinRoute!!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij helpen,

Ik gebruik al een tijdje internet sharing. Voor internet sharing gebruikte in Sygate. maar omdat mn proefperiode is verlopen, dacht ik laat ik maar eens een keer iets nieuws proberen. Toen dus maar ff WinRoute geinstalleerd. Alleen ik snap er geen bal van. Wat moet ik instellen? Hoe doe ik dat? enz. enz.

ik heb thuis 2 pc''s; 1 als server, en 1 als client. met beide wil ik dus het internet op. op de server staat win2k. (specs: P3 450 128 mb intern, chello internet verbinding, genoeg hd space *D, 2 netwerkkaarten beide 10mbit). op de andere pc staat win98 1st edition, cyrix 166 geloof ik. ik heb er trouwens geen hub tussen staan :( .

wat ik wil kunnen doen via internet? ICQ, filetransfer (dus geen gezeik dat ik nix kan ontvangen net zoals bij sygate) ik wil kunnen gamen op de server enz.

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 10:34
waarom gebruik je geen internetdeling dat standaard bij windows zit?

:)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat goed dan? ik heb een keer gehad dat me pc helemaal vastliep door internet sharing van windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Op de sait van winroute ( www.winroute.com ) staan een aantal goede manuals hoor ! lees die eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

yep, rtfm :) http://www.winroute.nl/pub/manp40en.pdf

een direkte link. We gaan natuurlijk niet alles voorkauwen hier he? en als je de search gebruikt, krijg je ook 437645 topics te zien over winroute. Veel leesplezier!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:05
je kunt ook gewoon stap voor stap de help-manual die bij winroute zit doorlopen, zo heb ik het gedaan, je weet geljk hoe alles werkt en wat de verschillende termen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 10:34
Ik heb het zowel onder w2k (waar het alleen een vinkje zetten is :D) als win98 gedaan.(maakt''ie een puinhoop van je netwerkinstellingen enzo.. :( maar het werkt wel.)

Verder gebruik ik zelf ook winroute. En als iets niet moeilijk is, is het winroute wel. echt waar. Gewoon inderdaad(wat al 3 keer gezegd is) de helpfunctie erbij pakken en in no-time werkt het.

:)

succes!

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de gateway instellen....

(ben ik zelf ook een hele dag mee bezig geweest om dat uit te vogelen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zo instellen:
Server:
Netwerkkaart Netwerk
Ip: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Netwerkkaart Internet
Ip: automatisch verkrijgen
Subnetmasker: automatisch verkrijgen

Client:
Netwerkkaart Netwerk
Ip: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1 (Hostname:Naam server)

Voor de eventuele volgende clients gebruik je 192.168.0.3, 192.168.0.4, enz...

Zorg verder dat de volgende protocollen en services zijn geinstalleerd op iedere bak:
Client voor Microsoft netwerken
Externe toegangsadapter
Netwerkkaart
TCP/IP
Netbeui
Bestands en printerdeling voor microsoft netwerken

Verder zet je ze in dezelfde werkgroep en installeer je winroute, wat je bij winroute dan alleen hoeft in te stellen is NAT aanvinken bij netwerkkaart van internet. Verder zorg je nog dat de instellingen van IE of Netscape of iets dergelijks ook goed staan op de clients en internetten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt voor de tips. internet loopt nu op beide computers *D vet

Allan
Pagina: 1