De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Anoniem: 25040
wat betreft DHCP en @Home: kijk even op http://members.home.nl/ferry (dit gaat wel over Red Hat, ik ken FreeSCO niet maar die zal wel iets vergelijkbaars hebben)
DHCP op intern netwerk: je moet een DHCP server draaien. het is zaak die te ŽbindenŽ aan alleen je interne netwerk-netwerkkaart (dit kan je voor elkaar krijgen door het startup script voor de DHCP server te wijzigen) omdat je ander @Home in je nek krijgt. een config bestandje voor die DHCP server is heel makkelijk zelf in elkaar te zetten als je even de documentatie van de DHCP server erbij pakt.
voor Linux geld sowiezo RTFM. bij alles wat je ooit zou willen is al eens gedaan en gedocumenteerd.
DHCP op intern netwerk: je moet een DHCP server draaien. het is zaak die te ŽbindenŽ aan alleen je interne netwerk-netwerkkaart (dit kan je voor elkaar krijgen door het startup script voor de DHCP server te wijzigen) omdat je ander @Home in je nek krijgt. een config bestandje voor die DHCP server is heel makkelijk zelf in elkaar te zetten als je even de documentatie van de DHCP server erbij pakt.
voor Linux geld sowiezo RTFM. bij alles wat je ooit zou willen is al eens gedaan en gedocumenteerd.
Ik heb de FreeSco handleiding wel 4 keer geRTFMt maar ik zie de oplossing daarin niet staan. Ook heb ik alle forums en alle postings gekeken. Als je in de setup Yes geeft bij de vraag DHCP on 2nd network interface?zou het goed moeten zijn.
DHCP op de eerste netwerk kaart is weer een heel ander probleem maar ik zal eens op de site van Ferry kijken. Alvast bedankt
Marcus22
DHCP op de eerste netwerk kaart is weer een heel ander probleem maar ik zal eens op de site van Ferry kijken. Alvast bedankt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wil je alleen op de NIC waarop @home binnenkomt DHCP of op beide NIC''s??
May the force be with you!!
Bij mij werkt het gewoon.
Ik heb daar niks bijzonders voor hoeven doen.
De "@home" netwerkkaart krijgt via DHCP een IP adres van van @home.
De andere PC''s in mijn netwerk krijgen een IP adres van mijn Freesco-router.
Ik heb alleen de "interne" netwerkkaart op de Freesco-router hard een IP-adres toegewezen.
Misschien moet je eth0 en eth1 in de configuratie omdraaien?
Ik heb daar niks bijzonders voor hoeven doen.
De "@home" netwerkkaart krijgt via DHCP een IP adres van van @home.
De andere PC''s in mijn netwerk krijgen een IP adres van mijn Freesco-router.
Ik heb alleen de "interne" netwerkkaart op de Freesco-router hard een IP-adres toegewezen.
Misschien moet je eth0 en eth1 in de configuratie omdraaien?
hé Riffey#4 heb je nog tips voor mij, ik ga het vanavond proberen met @home. Of is er een manual die je hebt gebruikt?
May the force be with you!!
Hey Skywalker, misschien heb je iets aandeze thread
ik heb Freesco aan de praat! Eindelijk. Het lag aan de eth0/eth1 naamgeving in de setup. Alles werkt nu prima met @home, geen gezeur met MAC aderessen en zo.
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
Pagina: 1