Toon posts:

[BC3] Netwerk sneller maken... ehh hoe...???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is: Ik heb drie netwerkaarten van 100 Mbit/s en een hub van 10/100Mbit/s. Maar als ik nu een bestandje(40mb) haal van onze "server(staat ook in verbinding met internet, kabelmodem..) duurt dit ong 40 sec terwijl dit ong... 40/7=6 sec zou moeten duren. Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren.
Ik heb al geprobeerd om alles op 100Mbit modus halfduplex te zetten, hielp niet echt. werd nog trager...

BVD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt de theoretische snelheid nooit. Wat zijn de OS-en? Het maakt nogal uit welk OS je gebruikt. Linux is het snelst daarna NT en daarna Win9x. En welk merk NIC daar zit ook nog verschil in. Ook gedacht aan proc-belasting op je server? Misschien wel storing op je kabel, zodat pakket opnieuw gestuurd moest worden.

Kortom, 40 sec is al snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fopma waat voor een pc heb je als server draaien.

Is de verbinding tussen de andere twee pc''s wel snel.

Verder heb je die kabel zelf geknepen.
probeer eens een andere kabel naar de server.

En anders probeer eens met een crosskabel iets van de server te downloaden.

Waar takco zegt is juist je haalf bijna nooit de volledige bandbreedte. af en toe haal je die. Ik trek bevoorbeeld van mijn ftp server met 8,5Mb per seconde geen mbit.

Taco dat linux het snelst is onzin. FTP van Windows 2000 Server is sneller als die van linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt veel van je kaarten af. Zie artikel van afgelopen dinsdag over roundup van 10/100mb netwerkkaarten.

Judaz was me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:39
Op vrijdag 06 april 2001 16:28 schreef TheChief het volgende:
<snip>
Taco dat linux het snelst is onzin. FTP van Windows 2000 Server is sneller als die van linux.
FTP server misschien wel, TCP/IP stack niet..

Linux + Tux is bijna drie keer zo snel als Win2K + IIS op dezelfde hardware

Zie

http://www.spec.org/osg/web99/results/res2000q2/web99-20000501-00028.html

en

http://www.spec.org/osg/web99/results/res2000q2/web99-20000626-00054.html

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1