'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Je zou op een van de 2 een ftp servertje kunnen laten draaien en de bestanden kopieren. Wordt wel een duur geintje aangezien je met je modem via de telefoon lijn moet internetten, maar het kan op die manier dus wel.
Je kan ze met een "Null-modem" kabel verbinden via de COM-poorten. Is erg Prehistoric en TRAAAAAG!! Maar het werkt.
Wel ff direkte kabelverbinding als modem installeren.
Toen Opa nog jong was had je er een DOS progje voor: Interlnk en Intersrv.
Een "Null-modem" kabel is een "ge-cross-te"
RS232 kabel.
Maaar, misschien werkt het ook wel via USB, who knows.
groet, OpaPorre
Wel ff direkte kabelverbinding als modem installeren.
Toen Opa nog jong was had je er een DOS progje voor: Interlnk en Intersrv.
Een "Null-modem" kabel is een "ge-cross-te"
RS232 kabel.
Maaar, misschien werkt het ook wel via USB, who knows.
groet, OpaPorre
er zit dus ook geen com poort meer op de laptop
aka geen nulmodem mogelijk idem printerpoort (compaq gelooft alleen in USB)
ik wil eigenlijk zonder tikken direct van de ene pc naar de andere bellen...maar heb nog nooit gezien dat dit kan
ik wil eigenlijk zonder tikken direct van de ene pc naar de andere bellen...maar heb nog nooit gezien dat dit kan
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Het kan. Maar dan moet je onder DOS aan de server kant een soort BBS opzetten en op de Laptop een terminal proggie installeren (Zo''n proggie waarmee je vroeger op een BBS kon inbellen).
Je moet dan wel een modem in de server hebben. Dan kies je op de laptop het commando ATH1 (offhook) en op de server ook. Hierna moeten ze verbinding hebben en kun je uploaden! (Werkt omslachtig, maar het werkt!)
Je moet dan wel een modem in de server hebben. Dan kies je op de laptop het commando ATH1 (offhook) en op de server ook. Hierna moeten ze verbinding hebben en kun je uploaden! (Werkt omslachtig, maar het werkt!)
edit:
Overigens, het hoeft geen BBS proggie te zijn, het kan ook met een normaal terminal programma (Zelfs met HYPERTERM)
Overigens, het hoeft geen BBS proggie te zijn, het kan ook met een normaal terminal programma (Zelfs met HYPERTERM)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Op je eigen kabelaansluiting de ftp server starten en op je werk ofzo met die laptop inbellen
en kopieren en wachten maar

Mijn manier kost niks (Of je moet geen modem hebben in je server)
En het leuke is, je ken op de server gewoon internetten enzo
lekker op de achtergrond laten draaien
En het leuke is, je ken op de server gewoon internetten enzo
lekker op de achtergrond laten draaien
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Maar mijn manier is leuker voor je baas 
En op de server kan je ook nog gewoon werken hoor, een simpel FTP programma en je server draait ook gewoon op de background.
En op de server kan je ook nog gewoon werken hoor, een simpel FTP programma en je server draait ook gewoon op de background.
thanks, ik heb een modem (33k6; alleen voor de girotel) in de server zitten dus dit gaan we eens proberen..
Hm, lukt nog niet erg
ik krijg wel verbinding maar oversturen geeft steeds de fout "no response from remote system"
wat zijn de modemcommando''s om een bestand te sturen ?
ik krijg wel verbinding maar oversturen geeft steeds de fout "no response from remote system"
wat zijn de modemcommando''s om een bestand te sturen ?
Uhm
(Wat was het ook alweer
)
Ik zou het doen met TELIX. Dat was een handig proggie voor zoiets..
Dan hoef je maar op 1 toetsencombinatie (ALD-U ofzoiets) te doen en dan gaat de andere kant automatisch downloaden
Die goeie ouwe tijd

Ik zou het doen met TELIX. Dat was een handig proggie voor zoiets..
Dan hoef je maar op 1 toetsencombinatie (ALD-U ofzoiets) te doen en dan gaat de andere kant automatisch downloaden
Die goeie ouwe tijd
Pagina: 1