[BC3] internetverbinding afsluiten via Client

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:05
heej,
ik heb een utp netwerkje tussen 2 windows 98 pc''s met winroute 4 pro.
Alles werkt ok. Mijn vraag is of het mogeljk is om wanneer je op de client heb geinternet je ook de verbinding kunt sluiten(of laten sluiten) . Nu blijft deze namelijk open staan en moet je naar de server lopen om deze af te sluiten. Dat is nodig omdat ik ISDN heb en ik dus niet non-stop online kan zijn:(

weet iemand hoe dit (via winroute?) kan?

bvd
alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb razzmon dat is best wel handig! Alleen het nadeel is dat je het om de 30 dagen opnieuw moet installeren. :'(

zie http://www.razzmon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 13:29
Draai VNC op de server en draai een VNC Client op je eigen pc.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Op donderdag 05 april 2001 18:11 schreef steije het volgende:
Draai VNC op de server en draai een VNC Client op je eigen pc.
VNC is super en voor nop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ooit wel eens de handleiding of de online help van WinRoute gelezen?

Er zit een prachtige functie in WinRoute, genaamd WebAdmin. Hiermee wordt de machine waar WinRoute op draait een heeeeeel kleine internetserver met 1 pagina, waar een linkje op staat waarmee je de verbinding kan verbreken!
Zoek maar eens goed in de instellingen, je kan het ergens aanzetten en ook opgeven op welke poort dit dan moet werken en welke mensen (met welke wachtwoorden) van deze functie gebruik mogen maken.

Overigens ben ik zelf bezig om een programmaatje te schrijven dat oa. dezelfde functionaliteit bevat, maar waarmee een client dus ook opdracht kan geven om in te bellen en waarbij de server dan bijhoudt wie de connectie heeft opgezet en daar ook meteen de KPN kosten van bijhoudt. Als het een beetje op een beta-versie begint te lijken, kan ik de geinteresseerde wel een mailtje sturen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
devvie: ik heb die halp helemaal doorgespit maar kon hem tot nu toe nog niet vinden, ik zal blijven zoeken!:) mail me maar zodra dat proggie van jou af is, ik wil het wel eens zien!

btw: wat is VNC? en waar haal ik het vandaan?

mzzls
Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dat programmatje ook wel willen hebben want ik word gek 30 dagen programmatjes!! mijn mail adres is anoniem126@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Op vrijdag 06 april 2001 16:31 schreef _Alien_ het volgende:
devvie: ik heb die halp helemaal doorgespit maar kon hem tot nu toe nog niet vinden, ik zal blijven zoeken!:) mail me maar zodra dat proggie van jou af is, ik wil het wel eens zien!

btw: wat is VNC? en waar haal ik het vandaan?

mzzls
Alien
VNC bij tucows..... is van Oracle/Olivetti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... echt super vaag, ik heb net zelf de online help bij Tiny ook even doorzocht, maar ik kan de instelling ook zo snel niet terug vinden! :?

Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan niet even kijken waar de optie zit, maar ik weet zeker dat hij in de laatste build als mogelijkheid bestaat! (en dan stuur ik _Alien_ en Riemer iig. een mailtje!)

Als ik thuis ben zal ik wel even het precieze menu en optie opzoeken.

Voor de geinteresseerde in mijn proggie, het begint nu al een beetje op een early beta te lijken, ik verwacht dat hij ergens volgende week wel te downloaden is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Sygate (ja, ik weet dat je toch Winroute blijft gebruiken, maar ik wil dit toch even kwijt) heeft een client versie waarbij je als client dus kan bellen en ophangen wanneer je wil!
id-aal..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit kan toch eenvoudig bij de eigenschappen van je externe verbinding?

indien niet actief :> verbreken binnen 1 minuut ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:47
Jongens, maak het niet zo moeilijk. Verplaats het proggie WRadmin.exe even naar je client pc. Hiermee kun je over je eigen netwerk je winroute pc beheren!

Onder action vind je opties al dial, hangup etc. Je kunt het ook automatiseren, onder je RAS properties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurde ff, maar ik heb thuis de optie toch gevonden. Hij zit in:

WinRoute Administration ->
Settings ->
Advanced ->
Remote Administration ->
Web-Admin Interface

Hier kun je opgeven op welke poort de service moet draaien en of users in moeten loggen om het inbellen te starten en te stoppen. (zou ik wel aanraden, anders kunnen mensen van buitenaf je verbinding verbreken als je je firewall niet goed geconfiged hebt!)

Maar volgens mij doet dit dus echt precies wat je wilt en het lijkt me dan ook een beetje heel erg overkill om de hele WinRoute Administrator te kopieren naar elke client zoals Valkenier zegt... Maar het is idd ook wel een mogelijkheid.

Alleen vind ik die van mij *natuurlijk* mooier! ;)

ps. Ik gebruik WinRoute 4.1 Build 25. (het zou best eens kunnen zijn dat deze optie er pas vanaf een bepaalde build aan toegevoegd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
Ik heb die optie ook!
Ik zal eens kijken of ik het werkend krijg.
Alvast bedankt voor de tip!

mzzls
Alien

*update*
Ik heb een hoop geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om users toe te voegen, ik de (online/gewoon) help staat er ook niets over.
Weet iemand hoe ik dat doe????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een user-account aanmaken, zie:

WinRoute Online Help - WinRoute Description - User accounts - Adding a user

En deze user dus alleen controle geven over de "Dial-up lines".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
Ik heb de user aangemaakt maar ik kan er verder niets mee doen. ik kan hem bij remote administration niet toevoegen omdat hij dan niet in het lijstje staat.

Ik heb de user wel access gegeven tot de ''dail-up lines'' maar ik heb verder niets hoeven instellen m.b.t. die user, dus hoe weet winroute nu dat ik mijn client PC bedoel met die user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
c''mon...weet niemand oe dit werkt?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de user wel access gegeven tot de ''dail-up lines'' maar ik heb verder niets hoeven instellen m.b.t. die user...
Klopt. Je hoeft verder ook niets meer in te stellen. Je hebt nu die user rechten gegeven om de verbinding vanaf elke pc (die hij wil) de verbinding te verbreken van je WinRoute pc, door te surfen naar het ip-adres van je WinRoutePC met de opgegeven poort. (bijv. http://192.168.0.1:3129 als je WinRoute PC op het vaste ip-adres 192.168.0.1 staat en je de poort in Remote Administration op 3129 hebt gezet.)
dus hoe weet winroute nu dat ik mijn client PC bedoel met die user?
Huh? Ik volg deze vraag niet helemaal geloof ik. WinRoute hoeft helemaal niets af te weten van clients in dit geval, hij stelt namelijk gewoon een soort html-pagina/server ter beschikking, waar een gebruiker een wachtwoord in moeten typen (als je die optie aangevinkt hebt bij Remote Administration -Require user authentication.)
Vanaf iedere client kan een ge-authoriseerde gebruiker de verbinding via die web-pagina dus verbreken.

ps. Sorry voor de late reactie. Ik zit de laatste tijd niet zoveel meer te tweaken als ik zou willen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je winroute ook even op de andere PC installeerd kun je gewoon die winroute client gebruiken om op de andere PC de verbinding te verbreken ...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1