Hey,
Misschien zijn er onder jullie dit hetzelfde probleem hebben. Nl. dit : digital etherworks 3 kaarten worden niet meer ondersteunt door windows ME en windows 2000

Nu heb ik hier een systeem staan met daarin een de205 (ethw3 dus) en daarop zou windows ME of Windows 2000 moeten komen (één van de twee). ''k Heb al eens op internet gezocht, en ''k heb uiteindelijk een versie gevonden van de etherworks3 kit, waarin een aparte driver zat voor win95. Bij de oudere versies zitten er veel drivers in, maar niet voor win95, "daarvoor moet je maar de standaarddriver gebruiken", staat in het txtbestandje... Allemaal goed en wel, in win95 en 98 gaat dat idd, maar dus niet in ME en 2000
En die win95 die er dan in de laatste versie wel inzat, tja, die werkt niet onder ME 
Laatste detail : gebruik linux, of gebruik win 95 - 98 zijn GEEN oplossingen
(verwachtte mij aan zulke reactie
)
Er moet dus win ME of win2k op komen...
Bedankt op voorhand...
The G8KeePeR
[was iets vergeten]
Misschien zijn er onder jullie dit hetzelfde probleem hebben. Nl. dit : digital etherworks 3 kaarten worden niet meer ondersteunt door windows ME en windows 2000
Nu heb ik hier een systeem staan met daarin een de205 (ethw3 dus) en daarop zou windows ME of Windows 2000 moeten komen (één van de twee). ''k Heb al eens op internet gezocht, en ''k heb uiteindelijk een versie gevonden van de etherworks3 kit, waarin een aparte driver zat voor win95. Bij de oudere versies zitten er veel drivers in, maar niet voor win95, "daarvoor moet je maar de standaarddriver gebruiken", staat in het txtbestandje... Allemaal goed en wel, in win95 en 98 gaat dat idd, maar dus niet in ME en 2000
Laatste detail : gebruik linux, of gebruik win 95 - 98 zijn GEEN oplossingen
(verwachtte mij aan zulke reactie
Er moet dus win ME of win2k op komen...
Bedankt op voorhand...
The G8KeePeR
[was iets vergeten]
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Ik herken dit ook, een tijd geleden vroeg ik om hetzelfde...na 2 maanden geen bruikbaar antwoord gekregen te hebben heb ik bij 3 van de 4 kaartjes de UTP socket eraf gehaald om ff zo''n verleng stukje te bouwen (cross en straight)
Die 4e kaart heb ik een tijdje geleden weer gevonden en heb NT4 op me server gezet, daar werkt de kaart nu perfect.....
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag en ik ben bang dat niemand dat kan....volgens mij zijn die kaartjes gewoon niet meer te gebruiken...
Weet er iemand hoe het wel moet? dan sta ik open voor suggesties
Die 4e kaart heb ik een tijdje geleden weer gevonden en heb NT4 op me server gezet, daar werkt de kaart nu perfect.....
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag en ik ben bang dat niemand dat kan....volgens mij zijn die kaartjes gewoon niet meer te gebruiken...
Weet er iemand hoe het wel moet? dan sta ik open voor suggesties
Verwijderd
Bij m''n oude baas hadden ze een stapel van die dingen liggen ONBRUIKBAAR onder alles nieuwer dan 95 
En inderdaad onder NT of Linux draaien ze prima...
En inderdaad onder NT of Linux draaien ze prima...
Wij hebben ze hier ook ja en onder win95 alleen maar handmatig in te stellen (irq/mem/etc.)
Ik weet niet hoe jullie ze daar configureren, maar ik niet als Dec205, maar iets als DEC etherworks alle isa versies, dan dus handmatig bronnen toewijzen (als je die nodig hebt kan ik ze opzoeken)
Staat er onder win2k niet zoiets als hierboven (etherworks alle isa versie)??
Vraag ik me alleen af, wat het probleem is.......Kun je dat kaartje niet vervangen door een ander (25,--), onboard zal ie best uit te schakelen zijn...
Ik weet niet hoe jullie ze daar configureren, maar ik niet als Dec205, maar iets als DEC etherworks alle isa versies, dan dus handmatig bronnen toewijzen (als je die nodig hebt kan ik ze opzoeken)
Staat er onder win2k niet zoiets als hierboven (etherworks alle isa versie)??
Vraag ik me alleen af, wat het probleem is.......Kun je dat kaartje niet vervangen door een ander (25,--), onboard zal ie best uit te schakelen zijn...
Bedankt voor jullie reacties. In win95 en 98 moest je die kaart inderdaad installeren met de ''digital etherworks 3 (alle isa-versies)''-driver, en moest je alle bronnen handmatig instellen. Maar die driver zit er dus niet meer in 
Zou het mogelijk zijn een andere driver te gebruiken ? (NE 2000 compatible werkt niet)
TIA,
The G8KeePeR
Zou het mogelijk zijn een andere driver te gebruiken ? (NE 2000 compatible werkt niet)
TIA,
The G8KeePeR
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Indien het mijn eigen pc zou zijn, direct een ander erin, maar dat is het juist, het is de mijne niet ! Dus dat is geen oplossing hé...[b]Vraag ik me alleen af, wat het probleem is.......Kun je dat kaartje niet vervangen door een ander (25,--), onboard zal ie best uit te schakelen zijn...
Toch bedankt
Nope, daar staat hij idd niet opOp donderdag 05 april 2001 12:52 schreef ChUcKiE het volgende:
Staat die kaart eigenlijk op de Win2k HCL ?
Maar Win ME moet toch kunnen ? Of niet ?
Pagina: 1