[BC3] 2 pc''s op 1 utp-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het schijnt mogelijk te zijn om 1 utp kabel te splitsen zodat er twee pc''s op aangesloten worden. Hoe....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
oh? kan dat? niet bij mij bekend :)

kan helemaal niet hoor, leer eerst maar eens hoe je een gewone UTP kabel maakt dan snap je wel wel waarom :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
je kan aan beide uiteinden 2 stekkers zetten, aangezien een twisted pair kabel over het algemeen 8 aderen heeft en er maar 4 van gebruikt worden..
Je zou dus aan die andere 4 ook 2 stekkertjes kunnen zetten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Of bedoelt ie een twisted UTP kabel om zonder hub 2 PC''s te koppelen ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad!

met een crosscable zou het in principe wel moeten gaan

maar ja waarom de moeite nemen??
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der bestaan splittertjes voor , maar ik zou het niet echt gaan proberen (al van sowiet als collisions gehoord ? ) . Dus gewoon voor 2 pc''s crosscable , en anders meer kabelkes en ne goeie switch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 12:59
Ja dat kan, maar uh... Dan moet of die 2pc''s dicht bij elkaar staan (omdat je kabeltje anders heel lang zonder omhulsel hebt) of 1 pc met 2 nics in 1 switch (2 nics in een hub is absoluut nutteloos), zodat je 200mbit hebt.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No problemo, ik heb het ook ooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

Even voor de zekerheid dat iedereen het begrijpt zal ik even de pinbezetting posten :):

pin 1 = zenden -
pin 2 = zenden +
pin 3 = Ontvangen -
pin 4 = N.C.
pin 5 = N.C.
pin 6 = Ontvangen +
pin 7 = N.C.
pin 8 = N.C.

Het kan dus wel alleen moet je zorgen dat 1 en 2 een aderpaar vormen en 3 en 6 een aderpaar vormen :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:52
Ik zou het niet doen. Volgens mij krijg je dan echt zwaar last van overspraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55

No13

/me was here

van 1 kabel alle 8 aders gebruiken (zodat je 2 kabels krijgt) werk hier goed.....gewoon 100MBit/Full duplex, ik merk (ook bij full load op lanparty''s waar deze kabels wel eens gebruikt worden als trunk naar de backbone) geen verschil met 2 aparte kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat je een crosskabeltje bedoelt :)

Die zijn bijna overal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:50
Op donderdag 05 april 2001 11:32 schreef Aikeleer het volgende:
Ik denk dat je een crosskabeltje bedoelt :)

Die zijn bijna overal te halen.
lees effe opnieuw.. hij bedoelt ECHT geen crosskabel hoor
hij wil 2 devices over 1 kabel laten lopen.. en dat kan.. check nu die url van me maar en alles wordt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
dank allen, kan nu verder.
Jammer dat er een paar van die jojo''s bij zitten die er zelf niets van snappen, ook al denken ze van wel (tassadar71:r). Zonde van mijn tijd om die berichten te lezen terwijl ik een netwerk te onderhouden heb van 60 pc''s in een oud schoolgebouw!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 05 april 2001 00:07 schreef real_raichu70 het volgende:
Der bestaan splittertjes voor , maar ik zou het niet echt gaan proberen (al van sowiet als collisions gehoord ? ) . Dus gewoon voor 2 pc''s crosscable , en anders meer kabelkes en ne goeie switch .
precies dat bedoelde ik ook.. ;)

Pagina: 1