[BC3] Internet delen (newbie!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:05
hey,
ik wil mijn i-net delen tussen 2 computers op een 100mb netwerk (2 sitecom pci fast ethernet kaartjes) met utp crosscabel.
Mijn netwerk werkt OK, nu is mijn vraag hoe deel ik mijn internet??
Ik heb in 1 van de 2 pc''s een goed werkende ISDN kaart.
Moet ik per se een programma als wingate of sygate gebruiken of kan het ook zonder, dus gewoon via windows 98, ik heb namelijk gelezen over ''Internet Connection Sharing'', zit dat standaard in W 98?

alle tips zijn welkom!

mzzls Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
WinME heeft een eigen tool om internet te delen die ook werkt (w98 schijnt niet altijd te gaan, heeft wel de mogelijkheid). Anders kijken bij tucows voor gratis eenvoudige proxy (analogx).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep kan prima via windhoos internet delen
werkt bij mij ook

/me wil alleen nog eens een linux servertje gaan draaien als router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
kun je me dan vertellen hoe je dat precies hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Installeer eerst de optie internet delen (software windows setup, communications, internet sharing)Daarna start meteen de wizard om het delen te installeren. Er wordt precies vertelt wat je moet doen. Nogmaals, analogx werkte bij mij prima op w98 machines.
succes*D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Alien_
OK analogx is idd simpel en werkt ok.
ik kan vanaf de client i-net opstarten en gebruiken.
echter: ik kan i-net vanaf de client niet afsluiten (ik heb ISDN oftewel telefoontikken) dus moet ik nadat ik op de client heb ge-internet naar de server om het af te sluiten.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1