Als 1 byte 8 bit is. Dan is 900 kilobyte/seconde toch hetzelfde als 7200 kilobit/seconde of ongeveer 7 megabit/seconde. Dit lijkt dus meer op 10base dan 100base. Of zie ik iets fout.
Ik heb een netwerk thuis lighen die voldoet aan de ijsen die een 100bit net werk moet voldoen. Dus allemaal 100 mbit netwerkaarten( allemaal 3com 3c905c) en cat 5 kabels en een 100/10 mbit hub van . sitecom. Maar nu mijn probleem. De hub die ik heb geeft aan dat alle netwerkaarten op 100mbit werken maar als ik een bestand overzent naar mijn server dan gaat het niet sneller dan 900 kb/s dus het draait maar op 10mbit. Maar het vreemde is dat de hub en netwerkaarten wel goed zijn want die hebben het wel gedaan met een netwerkfeest. En als ik de netwekkaarten op 100baseTX zet in de installingen menu van 3com geeft die aan dat het medium niet goet is en sprinkt weer terug naar 10base als ik de test uitgaa voeren of ik laat hem staan en op nieuw opstart.
weet iemand waar het aan kan ligen ???????
alvast bedank edward
weet iemand waar het aan kan ligen ???????
alvast bedank edward
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
edit:
stomme fout...
stomme fout...
Klopt idd niet, zat half te slapen

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
zo hij heeft eht al uitgelegdOp woensdag 04 april 2001 21:29 schreef Paitor het volgende:
900 kb/s = 8 delen door 900 = 112 mbit per sec. klopt dus gewoon. 1 byte is 8 bit, dus aantal bytes delen door 8 is aantal bits
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Volgens mij ook wel he:?
100/8=nog steeds 12,5Mb (MegaBytes) p/s
In theorie haal je hooguit 7 a 8 Mb per seconde
Ikzelf haal op mijn LAN thuis ongeveer 6Mb gemiddeld
100/8=nog steeds 12,5Mb (MegaBytes) p/s
In theorie haal je hooguit 7 a 8 Mb per seconde
Ikzelf haal op mijn LAN thuis ongeveer 6Mb gemiddeld
volgens mij werd hier iets gevraagd over een netwerk wat langzaam is en vervolgens wordt hier uitgelegd hoe het zit met bits en bytes.... mja...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Trek eerst eens alle cat-5 kabels uit je hub en zet dan alle pc''s op 100mbit, en probeer dan nog eens. Misschien ligt het eraan dat de rest van het netwerk dan nog op 10 staat als jij die ene op 100 probeert te zetten.
We willen eerst wel vaststellen of er wel een probleem is, volgens sommige is er dat niet eens volgens mij wel.Op woensdag 04 april 2001 21:44 schreef HaaZie het volgende:
is dat belangrijk dan...
volgens mij werd hier iets gevraagd over een netwerk wat langzaam is en vervolgens wordt hier uitgelegd hoe het zit met bits en bytes.... mja...
Pagina: 1