Toon posts:

[BC3] Netwerkje bouwen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb zojuist mijn tweede PC neergezet :)

De netwerk kaarten zijn bij beide PC''s geinstalleerd en ik heb Sygate gedownload... maar hoe nou verder ? dus met IP''s etc :)

In de search zag ik geen "handleiding" maar als iemand wat weet(andere post of site ;)) of het uit kan leggen zou dat zeer fijn zijn :)

Bazza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff crosscable ertussen, ipnr geven aan beide pc''s en een subnet, dan sygate draaien en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 01:12 schreef unstable het volgende:
gewoon ff crosscable ertussen, ipnr geven aan beide pc''s en een subnet, dan sygate draaien en klaar is kees
Hoi, crosscable zit er al tussen maar waar geef ik ze IP nummers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in netwerkeigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 04 april 2001 01:08 schreef BAZZA het volgende:
Hoi

Ik heb zojuist mijn tweede PC neergezet :)

De netwerk kaarten zijn bij beide PC''s geinstalleerd en ik heb Sygate gedownload... maar hoe nou verder ? dus met IP''s etc :)

In de search zag ik geen "handleiding" maar als iemand wat weet(andere post of site ;)) of het uit kan leggen zou dat zeer fijn zijn :)

Bazza
Waarom maar 2 computers (en niet meer ), neem een hardware router, kan je ook us een computer uitzette.
linux software : www.freesco.org/dload/index.shtml
enigste wat je nodig hebt is een ouwe 486 met 8m en 2 netwerk kaarten + je hebt een de beste firewall die er is.
B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Je moet bij de PC die Sygate draait niks veranderen. Bij de Client PC laat je bij de TCP/IP instellingen van jouw netwerkkaart het IP adres verwijzen naar de Server PC. Snap je het nog een beetje?

Dus:
bij de tweede pc (1ste pc is die sygate draait en aan het internet hangt) ga je naar Eigenschappen van het netwerk. Daar geef je een IP adres in bij Standaard Gateway, DNS (wel op toevoegen drukken nadat je het ingevuld hebt) van de 1ste pc

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet nie een werkgroep aan te maken en alletwee de pc''s in dezelfde werkgroep aan te geven. Ook ff file en printersharing aan en onder netwerkeigenschappen vind je het toekennen van ipnr''s en subnetmasks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Thanx Guys !

You mad my day *D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Hey Unstable, van plan Bazza te gaan hacken?

Bazza: als je de file- en printersharing niet echt nodig hebt dan AFZETTEN die hap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 02:35 schreef DaDaJoker het volgende:
Hey Unstable, van plan Bazza te gaan hacken?

Bazza: als je de file- en printersharing niet echt nodig hebt dan AFZETTEN die hap...
Gebeurt :)

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja nog 1 vraagje (laatste beloof ik ;))

PC 1 draait dus als Server met Zonealarm en Norton Firewall.

Maar is PC 2 die via PC 1 op het internet is aangesloten nu ook "beschermt" door die firewalls of moet ik er ook 1 zetten op PC 2 ?

BAZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 16:14
dat wil ik ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

als er geen port mappingen naar pc2 lopen dan is deze d8 ik gewoon beschermt. als iemand bv. naar je ip connect komt het op pc1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

die vraag had ik ook zoek op topic sygate

bleek dus dat de clients niet zichtbaar zijn op het internet

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygate op zich heeft al een ingebouwde firewall... Je bent dus automatisch beschermd op de 2de PC. Trouwens als je dan wilt multiplayeren of met ICQ filetjes wil verzenden oid dan moet je wel bij sygate alle poorten open gooien. Let wel! hoe meer poorten je openknalt hoe minder goed je beveiliging word. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

sygate met Black ice er achter werkt ook goed genoeg voor mij >:)

Sommige mensen....

Pagina: 1