Toon posts:

[BC3] winroute en counterstrike/halflife probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een server met winroute pro erop. nu heb ik 2 client pc''s. Ik wil met beide computers in 1 level counterstriken, maar dit wil niet echt... en een dedecated server lukt ook niet. help! wat moet ik instellen bij de server? ik heb de search gebruikt maar kom er nog steeds niet uit, ze zeiden iets over port mapping ofzo hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet niet welke versie van Winroute je hebt.... maar op mijn versie heb ik NAT zitten.... da''s ideaal... geen portmapping voor games... die draaien gewoon zonder extra instellingen...

Ik heb alleen een portmapping aangemaakt voor een ftp-server ACHTER die gateway met winroute....

maar the magic word is dus NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je ook met 2 pc''s inloggen bij een counterstrike server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hmmmm bij mij is alles prima. op 2 computers CS spelen met een ping van 50:)

weet je zeker dat je alles goed in hebt gesteld?
DHPC server enzo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 03 april 2001 21:19 schreef wfvn het volgende:
Ik weet niet welke versie van Winroute je hebt.... maar op mijn versie heb ik NAT zitten.... da''s ideaal... geen portmapping voor games... die draaien gewoon zonder extra instellingen...

Ik heb alleen een portmapping aangemaakt voor een ftp-server ACHTER die gateway met winroute....

maar the magic word is dus NAT
Aha, dus als ik het goed begrijp hoef je geen portmappings aan te maken als je NAT gebruikt? :?

Tell me! :)
Als je NAT uitschakeld op de kaart naar internet, moet je wel portmappings aanmaken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 04 april 2001 09:04 schreef meendering het volgende:

[..]

Aha, dus als ik het goed begrijp hoef je geen portmappings aan te maken als je NAT gebruikt? :?

Tell me! :)
Als je NAT uitschakeld op de kaart naar internet, moet je wel portmappings aanmaken?
you got that right

edit:

GEEN portmappings heb je een beetje verkeerd begrepen, maar het scheelt in ieder geval een hele vracht...
Als ik gewoon UT of CS wil spelen (meespelen op een server ERGENS op internet) achter m''n NAT-servertje, hoef ik GEEN portmapping in te voeren.
Als ik een CS Server of een UT server wil draaien op een pc achter m''n NAT-server, moet dat gloofk wel... maar dat doe ik nooit, dus weet ik niet zeker... maar gewoon spelen kan dus ZONDER portmapping als je NAT inschakelt op de NIC aan het internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb winroute pro ook en werkt prima

Voor je netwerk kaart naar buiten NAT inschakelen

Port mapping TCP/UDP port 27010
Destination IP: client pc IP

Werkt prima.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik heb die porten nu aangemaakt bij de server maar nog steeds werkt het niet. Ik heb 1 server -> en 2 clients.

server ip= 192.168.0.1
client = 192.168.0.2 en 192.168.0.3

nou kan ik maar een port mapping aanmaken die verwijst naar 192.168.0.2 met halflife porten 27010 en 27015 (heb er dus 2 DOH ) maar nu is pc 2 (192.168.0.3) niet ge mapped hoe map ik die?

Als ik nu bij pc 2 halflife ga opstarten haalt hij netjes alles binnen en kan ik op internet spelen. alleen als pc1 er ook bij wil kan dit op de een of andere manier niet

en hoe moet ik dhcp dingen instellen?? dat heb ik nog niet gedaan.

help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

DHCP hoef je niet in te stellen als jij vast IP adressen gebruikt.

En bij mij werkte dit gewoon. Alleen ik gebruikte wel DHCP.

NAT aangezet op de netwerk kaart naar buiten.

TCP/UDP port mapping
27010
destination IP 192.168.0.2

Werkt als een tiet.

Vriend kwam langs met een laptop. Kreeg netjes een ip ardes van mijn DHCP en kon gewoon CS-en.

Pagina: 1