[BC3] kaart van server verwisselen, i: wg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 08:18
ons bedrijf heeft hier een netwerk met van +/- 15 computers, alleen nu ben ik erachtergekomen dat de enige computer met een 10 mb netwerk kaartje onze server is.

nu kan ik er natuurlijk een ander in zetten
maar dan weet ik niet of de gedeelde directory op op de workstations als een I: schijf te zien is, zijn functie houd.

ik heb deze server zelf niet geinstalleerd daarom kwam ik er pas laat achter dat er maar een 10 mb/s kaartje inzit.

mijn eigenlijke vraag is nu, kan ik van kaartje verwisselen zonder dat de instellingen van de gedeelde schijf verloren gaat. ik wil gwoon zeker zijn van mijn zaak.

het netwerk loopt onder NT4

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie niet in waarom het verwisselen van een NIC tot gevolg kan hebben dat je netwerk shares zomaar verdwijnen.

[toevoeging]een intolerante installatie daargelaten.
Lijkt mij als je het goed doet dat je er geen last van zou krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt dacht ik onder NT wel admin rechten nodig om nieuwe hardware toe te voegen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zei ook, als je het goed doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats deze kaart erbij install deze en verwijder dan je kaart uit het systeem (de 10 Mbit) Zo weet je zeker dat hij nooit een netwerk service zal stoppen en niet meer starten.

gr
<font color="#df040f">* Henkules</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 08:18
oh,ja natuurlijk alleen moet ik het ip adres
na de verwijdering van de 10 mbit veranderen of kan dat tegelijkertijd?
Pagina: 1