[BC3] internet delen op netwerk welk proggie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 06:46
Ik wil internet "kabel van casema" delen op meerdere pc''s heb nu een hub staan inter netwerk werk, maar als ik het internet wil delen gaan er nog een paar dingen fout. Winroute lite wil niet werken op een Windows 95 pc die wil ik als server gaan gebruiken.

Die pc heeft een configuratie van 468 win95 (mag 98 niet installeren geen grafische co processor aanwezig)18 MB intern en een 3com isa netwerkkaart.

Als ik winroute installeer werkt het niet van die heeft comctl32.dll nodig versie 4 of hoger dus ik die versie gepakt, van een 98se Nu helemaal geen internet meer op die PC. Iemand een leuk idee hoe dit op te lossen kan die oude comctl32.dll wel terug zetten, maar dan kan ik geen internet delen wat nu te doen heb toch een server nodig.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Linux erop zetten, wordt ''ie 10x zo snel van en het gaat nog makkelijker ook...

Als je daar geen zin in hebt, kun je altijd nog gewoon ICS van onze grote vriend Bill gebruiken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Is linux makkelijk om in te stellen om het internet te delen ook met kabel en binnenkort adsl. Als een linux newbie en welke linux dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je iets voor Windows zoekt zou je hier kunnen kijken:

- http://www.sygate.com
- http://www.winroute.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

linux is niet de makkelijkste manier en zeker niet omdat je een isa netwerkkaart hebt (die herkend hij niet) dus zou je daar een scriptje in moeten zetten ik heb er wel een site voor maar moet ik ff zoeken

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal even een upgrade van je tcp/ip stack op bij microsoft,ik heb hetzelfde probleem gehad op een win95 bak met winproxy.
Even de upgrade erover en alles werkt prima.
Daarbij worden al je dll''tjes geupgrade je kan niet zomaar een nieuwere dll versie van een andere bak aftrekken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.freesco.com

dit is gewoon het linux systeem voor een router, pas op een floppy dus ook in systeem zonder HD te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Dat wil zeggen eerst linux installeren dan freesco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Internet sharing via MXstream...
ik heb nu al tig progjes geprobeert...
wat ik wil is dat mijn server het internet sharing zo transparant mogelijk maakt, zonder dat ik portmapping moet doen ect.
iemand een suggestie?
ms internet sharing, winproxy, winroute, allaboard...
allemaal werken ze niet zoals ik het wil...

lekker naief berichie? misschien wel.. maar..
ik wil nml dat de gebruikers zelf hun beveiliging regelen en niet iedere keer bij mij aankloppen dat als ze bijv. red allert 2 willen spelen en dat er dan ports gemaped moeten worden. (kan mijn tijd wel beter gebruiken)

dus wie o wie help mij :?

q

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Op dinsdag 03 april 2001 08:44 schreef dreamer het volgende:
linux is niet de makkelijkste manier en zeker niet omdat je een isa netwerkkaart hebt (die herkend hij niet) dus zou je daar een scriptje in moeten zetten ik heb er wel een site voor maar moet ik ff zoeken
ISA kaarten heb ik altijd nog aan de praat gekregen, en als ik iemand de debian install tot aan forwarding uitleg vinden ze ''t altijd erg simpel .. ''had ik niet gedacht'' hoor je dan ;) ga er voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Op dinsdag 03 april 2001 17:25 schreef q2no het volgende:
Internet sharing via MXstream...
ik heb nu al tig progjes geprobeert...
wat ik wil is dat mijn server het internet sharing zo transparant mogelijk maakt, zonder dat ik portmapping moet doen ect.
iemand een suggestie?
ms internet sharing, winproxy, winroute, allaboard...
allemaal werken ze niet zoals ik het wil...

lekker naief berichie? misschien wel.. maar..
ik wil nml dat de gebruikers zelf hun beveiliging regelen en niet iedere keer bij mij aankloppen dat als ze bijv. red allert 2 willen spelen en dat er dan ports gemaped moeten worden. (kan mijn tijd wel beter gebruiken)

dus wie o wie help mij :?
De xs4all linux manual/scripts, werkt erg goed en makkelijk. suc6
Pagina: 1