Toon posts:

[BC3] Online gamen probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel veel schietspellen online.... Maar geen 1 doet het :(

Het lijkt erop of de spellen geen internet krijgen :?

Ik heb thuis een server met 3 andere computers. Als eerste had de server win98 maar sinds dat de server win2k heeft, werken die schietspellen niet meer :(

De andere 3 computers hebben win ME. Blokeert win2k poorten ofzo???? Ik heb al een keer bij de poorten lopen klooien, en toen werkte alles perfect!!!!! Maar na een reboot werkte het helaas niet meer :( Maar toch staan de instellingen precies hetzelfde.

raar raar hoe kan dit????

Iemand een idee om dit probleem op te lossen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:16 schreef Konijn het volgende:
als er geen 1 doet kun je er ook niet veel online spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhhhhhh.... :o

Ik bedoel dus dat ik niet via internet kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij veel spellen is dit het geval: jij opent een connectie naar zo''n gameserver, deze connectie wordt netjes gemasquerade door je eigen server. Maar de server opent een connectie terug naar jou op een andere poort. Deze connectie geeft het probleem, die komt namelijk bij je server aan en die weet vervolgens niet dat hij hem door zou moeten sturen naar je game bak. Met linux kun je dit oplossen door bepaalde poorten te forwarden, maar ik zou niet weten wat je er met een windows 2k server mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 22:16 schreef Konijn het volgende:

Het lijkt erop of de spellen geen internet krijgen :?

Ik heb thuis een server met 3 andere computers. Als eerste had de server win98 maar sinds dat de server win2k heeft, werken die schietspellen niet meer :(

De andere 3 computers hebben win ME. Blokeert win2k poorten ofzo???? Ik heb al een keer bij de poorten lopen klooien, en toen werkte alles perfect!!!!! Maar na een reboot werkte het helaas niet meer :( Maar toch staan de instellingen precies hetzelfde.

raar raar hoe kan dit????

Iemand een idee om dit probleem op te lossen?????
Begin eens met het vertellen van welke spellen...Dan kun je ook vrij simpel achterhalen welke poorten je open moet zetten...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quake2
Unreal Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
ik heb ook Win2k prof als server draaien.. non problemos.. ik schiet vrolijk met DF en RA2... zolang je zelf maar niet gaat hosten.. altijd inloggen op andere servers.. anders werkt het inderdaad niet..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 09:32 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
ik heb ook Win2k prof als server draaien.. non problemos.. ik schiet vrolijk met DF en RA2... zolang je zelf maar niet gaat hosten.. altijd inloggen op andere servers.. anders werkt het inderdaad niet..
Ik kan ook geen game joinen......Dat is nou het irritante eraan.

Maar bij de netwerkinstellingen staat ook iets van UDP poorten enz.... moet ik daar wat mee doen :?
Pagina: 1