Toon posts:

[BC3] A7V133 +Chello netwerkkaart= CRASH!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw moederbord (zie onderwerp)
maar ik krijg mijn chello netwerkkaart maar niet aan de praat zonder dat windows me crasht en hij blijft ook heel erg lang ''hangen'' met booten het is een netwerkkaart van 3Com type 3c900b TPO

Help mij aub

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Simpel..
Format C:
En gooi er gewoon 98 op.

ME zuigt van alle kanten. ( vind ik )
Heel veel verschillende mensen hebben er problemen mee, op de vreemdste momenten rare foutmeldingen, op onbekende plekken..

Conclusie : buggie, en weg ermee..

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Heb je de bios al geupdate naar 1004?
Steek anders het kaartje in een ander PCI slot. Bij mij zit er een realtek in de op 1 na onderste. Via het netwerk ook op sjello.
ps, ik draai win98SE(games)/win2k(alles behalve games)

Verwijderd

Topicstarter
maar op m''n oude mobo A7V
draaide hij wel onder ME

• Wierdo_NL
Ja, dan toch een paar andere PCI sloten proberen, zoals net werd gezegd.

En gewoon ff hopen dat het werkt..

]-[enk..

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd maar hielp ook niet

• Wierdo_NL
Heb je misschien dan nog ergens een andere netwerkkaart liggen ?
Een 10mbit ISA is genoeg natuurlijk.

]-[enk..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41
Byte Merge uitzetten in bios helpt misschien

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen andere netwerkkaart liggen
en ik heb geen isa dus er moet een pci-kaart in
maar ik vind het gewoon erg vaag?

zijn er hier ook mensen die zon kaartje
wel hebben werken met hun a7v133

• Wierdo_NL
Nee, dat niet..
maar misschien ff op de site van de fabrikant kijken. Misschien zijn er meer mensen met dat probleem.
FF in de search daar.

]-[enk..

Verwijderd

Topicstarter
byte merge stond al uit

als ik nu een andere netwerkkaart koop
kan ik dan rekenen op dezelfde problemen
(kan natuurlijk altijd)
maar het is toch niet zo dat als deze netwerkkaart niet werkt er geen een werkt met m''n mobo?

• Wierdo_NL
Misschien een simpel realtekje kopen..
Als je mazzel hebt, werken die wel. :)

Hetzelfde probleem krijgen Kan natuurlijk altijd, maar dat het verholpen / omzeilt is is natuurlijk ook aanwezig.

]-[enk..

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Pak de 3com 90X diskettes uit de kast of van internet en zet de kaarten van een vast irq en i/o adress naar Plug en Play (dit heeft B. Gates lieverdus doen wij dat)

Normaliter staan de kaarten al op pnp, maar misschien die van jou niet :?

Alleen:           DE GROETJES

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet je zeker of het aan je netwerkkaart ligt en niet aan een andere kaart? Ik heb zelf met de A7V133 in het begin gezeik gehad met mijn SBL Live! wanneer ik een HD aansloot op een Promise Raid controller. Als ik de HD op een gewone IDE-controller aansloot was er geen vuiltje aan de lucht. Op den duur kwam ik erachter dat de SBL Live! de boosdoener was. Andere geluidskaart en HD kon gewoon op de Promise en geen lockups in geen enkele windows-versie meer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
ik heb ook een A7V en een chello netwerkkaart... nog nooit problemen gehad. Mischien is de kaart gewoon brak...

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
byte merge stond al uit
kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt? Wel ff offtopic maar moet het wel heel even weten!

Owhja, ik had ook crash met netwerkkaarten op a7v133. Heb verschillende kaarten moeten wisselen naar verschillende sloten, dus niet alleen de netwerkkaart, maar ook mijn 2de netwerkkaart, scsi controller etc. Heel gekut en nog nooit zoveel problemen gehad als met dit mobo, mhja.

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
Yo kerel!!
er zit iets in je bios wat op dat mobo problemen geeft met 3com kaarten.
ik ga ff voor je kijken weet zo niet hoe het heet

BRB

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
lol
dus daar hadden jullie het over
|:(

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde met een Asus A7V (geen 133). Dit moederbord geplaatst. Drivers opnieuw proberen te installeren (wat al heel moeilijk ging). In hardware overzicht lijkt alles OK maar geen verbinding. Ik draai onder Win98. Alle sloten al geprobeerd enz. Het is volgens mij wel een conflict probleem. Aangezien er mensen zijn die met deze config wel werken moet het aan de praat te krijgen zijn, maar hoe...
Op maandag 02 april 2001 21:36 schreef KEREL het volgende:
Ik heb net een nieuw moederbord (zie onderwerp)
maar ik krijg mijn chello netwerkkaart maar niet aan de praat zonder dat windows me crasht en hij blijft ook heel erg lang ''hangen'' met booten het is een netwerkkaart van 3Com type 3c900b TPO

Help mij aub

Verwijderd

Bij mij werkt nu alles perfect. Heb met Chello gebeld en daar bleek dat (in tegenstelling hetgeen in de handboekje van Chello stond) je wel een hele reeks instellingen moest doen alvorens verbinding met Chello te kunnen krijgen.

Gr. Mark
Pagina: 1