[BC3] ICS-vraagje: Online bij installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 22:24

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
OK, ik weet dat WinRoute, WinProxy en wat al niet meer bestaat. Maar ik wil gewoon (doe maar eigenwijs) ICS aan de gang krijgen!

Netwerkje (tussen twee win98se PC) werkt perfect. Ik gebruik een dial-up verbinding om op het internet te komen. Eerst netjes op de ''host'' geprobeerd (dus zonder ICS) werkt goed.....

ICS geinstalleerd, werkt nog steeds goed. Als ik op de ''client'' bv. IE start, geeft hij dat correct aan de ''host'' door en die gaat inbellen. Maar nu het probleem: als de ''host'' echter connectie heeft, zie ik niets in ''client''-IE gebeuren, hij blijft connectie zoeken met 192.168.0.1, de ''host'' dus.......

Waarom? Iemand? Kan het er misschien aan liggen dat ik bij het installeren van ICS geen verbinding met internet had? (lijkt me sterk maar goed). Verder al met GoT search gezocht en op Micro$oft Support ''Knowledge'' base maar geen antwoord gevonden voor dit specifieke probje.......

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je in IE je ICS server als proxy opgegeven op de client?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Moet ik ff diep nadenken (kzit er nou niet voor/achter)

Zover ik weet heb ik die instelling niet veranderd. Als ik me niet vergis is de ''host'' de proxy 192.168.0.1; als de client een verzoek stuurt naar de host, ''zoekt'' hij als het ware eerst naar 192.168.0.1, dus ik neem aan dat die als proxy is ingesteld

(of zit ik nu weer uit m''n nek te zwammen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ICS gebruikt DHCP om aan clients Ip adressen toe te kennen, en geeft aan de ''server'' het IP adres 192.168.0.1.
Een browser op de client moet de verbinding leggen via de proxyserver die het adres 192.168.0.1 heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Ehm, nou begin ik eigenlijk te twijfelen..... Volgens mij ben ik een beetje afgeleid door al die ICS-192.168.0.1-verhaaltjes en zie ik in de statusbalk van IE de oorspronkelijke IP van de ''server'' staan..... dus de proxy-instelling van client-IE maar eens veranderen in ICS-host instelling zou al moeten werken?

Ik denk dat ik heel die shit er maar eens afhaal en d''r opnieuw opzet (misschien dit keer met verbinding open)

Tsja is vaak de beste remedie voor micro$oft producties |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik dan wel een vast IP, maar voor IE geldt hetzelfde :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zandk005/stuff/IElan1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zandk005/stuff/IElan2.jpg

IP van mijnserver is ds 192.168.0.3, bij jou moet dat dan 192.68.0.1 zijn.
Poorten zullen bij jou niet nodig zjn denk ik
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zandk005/stuff/IElan3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
OK, daar komen we ergens mee. Dit zijn neem ik aan de ''client'' settings?

Ik kan het vrij goed thuisbrengen alleen de 192.168.0.3 snap ik nie..... is dat je ''server'' IP? De poorten lijkt me wel duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Ah, sorry had je commentaar nog niet gezien... alleen de plaatjes...... :)

Ik ga het zo proberen, werkt het niet...tjsa draadje is nu nog open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met ics hoef je dat toch niet te doen?

ik heb iig nix ingesteld en kan gewoon browsen mailen etc

w2k dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Ja, die veronderstelling had ik eigenlijk ook. Zeker toen bleek dat, als ik vanuit de client een IE oid open, er een connectberichtje naar de host werd gestuurd. Ik verwachtte toen geen problemen meer.... pas toen ik m''n telefoonaansluiting had liggen (ff beunen) en ik ook echt op internet kon bleek er niets overgestuurd te worden, terwijl ik op de host wel gewoon kan surfen..... vandaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ICS hoef je inderdaad niks geen proxy enzo in te stellen. Je kunt je server en clients ook gewoon vaste ip nummers geven.

Alleen moeten de tcp/ip instellingen (configuratiescherm-netwerk-tcp/ip-eigenschappen) goed staan.
DNS op de clients moet het ip van de server zijn (192.168.0.1) en de gateway ook.

Dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Laatst online: 02-10 16:15
Denk dat je dan wel DHCP uit moet zetten, anders worden de ip''s steeds opnieuw ''uitgedeeld''. Met vaste ip adressen is dhcp volgens mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 13:32 schreef Ruuud het volgende:
Met ICS hoef je inderdaad niks geen proxy enzo in te stellen. Je kunt je server en clients ook gewoon vaste ip nummers geven.
moet ik daar de DHCP wel voor afzetten dan of is dat ook niet nodig?

Pagina: 1