[BC3] Internet valt uit op client valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Ik heb een netwerkie van 2 computers thuis. Op de server draait win2k en op de client draait winME. Ik gebruik winroute (NAT) om internet te delen. Als ik de server een aantal uur aan het staan komt er helemaal geen internet meer over op de client. Het sharen van files werkt nog wel gewoon. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
Ben blij dat je winroute aan de praat hebt gekregen. Ik kan niet eens pingen:
[topic=153662]
Probeer eens bij jou, lukt het in beide richtingen? (zo nee, dan is er nog hoop voor mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ik ken dit probleem. Maar hoe het op te lossen is ??? No idea. ''k Heb thuis al onder verschillende besturingssystemen winroute pro gedraaid, nog nooit problemen mee gehad. Maar bij mijn vriendin doet zich hetzelfde probleem voor. Na een bepaalde tijd kan je niet meer surfen. Ik vermoed dat het probleem ligt bij het verkrijgen van een nieuwe lease van de dhcp-server. Maar een oplossing, daar zit ik dus ook nog altijd op te wachten :( (btw, het helpt niet om de udppoorten 67 en 68 appart open te zetten)

The G8KeePeR

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
DHCP-service opnieuw starten? Ik heb het zelfde gezeik (Chello). Ik zit alleen te wachten tot mijn linuxservertje in de lucht is. Die krijgt een scripje om elke minuut te kijken of er nog verbinding is, als dat er niet meer is, herstart hij de netwerkservices.