Ok ik heb hier een vrij eenvoudig netwerkje liggen. In dit netwerkje zitten 3 computers en eens in de zoveel tijd komt er iemand met een notebook langs.Nu zitten in alle pcs 10/100mbit kaartjes in de notebook echter 10. Netwerk wordt voornamelijk gebruikt voor filesharing en internet delen misschien in de toekomst voor spelletjes.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een hub en een switch van 3com. De hub kost 329 voor 8ports en een 3com 8ports switch deze kost 430 zo ff uit mijn hoofd.
deze dus:
* 3Com 3C16734B OfficeConnect DSpeed Switch 800 8p
* 3Com 3C16750B OfficeConnect DSpeed Hub 8p
Wat is slimmer om te kopen? De ene zegt dat een switch veel sneller is terwijl ik er zo mijn twijfels over heb eigenlijk. En kan iemand mij uitleggen waarom een dual speed 3com hub goedkoper is als een hub die alleen 100mbit kan?
Ps 8ports met oog op de toekomst oid
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een hub en een switch van 3com. De hub kost 329 voor 8ports en een 3com 8ports switch deze kost 430 zo ff uit mijn hoofd.
deze dus:
* 3Com 3C16734B OfficeConnect DSpeed Switch 800 8p
* 3Com 3C16750B OfficeConnect DSpeed Hub 8p
Wat is slimmer om te kopen? De ene zegt dat een switch veel sneller is terwijl ik er zo mijn twijfels over heb eigenlijk. En kan iemand mij uitleggen waarom een dual speed 3com hub goedkoper is als een hub die alleen 100mbit kan?
Ps 8ports met oog op de toekomst oid