Toon posts:

[BC3] Switch, hub.... help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hier een vrij eenvoudig netwerkje liggen. In dit netwerkje zitten 3 computers en eens in de zoveel tijd komt er iemand met een notebook langs.Nu zitten in alle pcs 10/100mbit kaartjes in de notebook echter 10. Netwerk wordt voornamelijk gebruikt voor filesharing en internet delen misschien in de toekomst voor spelletjes.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een hub en een switch van 3com. De hub kost 329 voor 8ports en een 3com 8ports switch deze kost 430 zo ff uit mijn hoofd.

deze dus:

* 3Com 3C16734B OfficeConnect DSpeed Switch 800 8p

* 3Com 3C16750B OfficeConnect DSpeed Hub 8p

Wat is slimmer om te kopen? De ene zegt dat een switch veel sneller is terwijl ik er zo mijn twijfels over heb eigenlijk. En kan iemand mij uitleggen waarom een dual speed 3com hub goedkoper is als een hub die alleen 100mbit kan?

Ps 8ports met oog op de toekomst oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Switch met het oog op de toekomst.

1) dual speed hub kan 10 en 100 aan, maar gooit al het verkeer nog steeds naar alle aangesloten PC''s toe.
2) bij een switch wordt het verkeer voor PC2 naar PC2 gestuurd, en niet ook nog es naar PC3, PC4, PC5, enz..
3) je kunt met een echte switch 10 en 100Mbits kaartjes door elkaar heen op je netwerk hebben zonder dat je hele netwerk op de snelheid van de laagste kaart wordt gezet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is allemaal heel leuk , maar is een switch doordat hij alleen data naar pc 1 stuurt als pc 1 data vraagt ook daadwerkelijk sneller ? of maakt dat geen ruk uit , en is dus het echte verschil dat je mixed netwerk kan hebben , want ik zit ook te twijfelen of ik een switch zal kopen met goede nics erbij zodat ik altijd 100MBit trek to tha max. anders kan ik het net zo goed houden bij mijn realtekjes met sitecom hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 02 april 2001 02:16 schreef Darkman het volgende:
ja dat is allemaal heel leuk , maar is een switch doordat hij alleen data naar pc 1 stuurt als pc 1 data vraagt ook daadwerkelijk sneller ?
[kort-door-de-bocht]

Je hebt minder verlies met een goeie switch doordat je veel minder collisions hebt (hub scattert alles over je hele netwerk heen, dus relatief veel onnodig dataverkeer).
of maakt dat geen ruk uit , en is dus het echte verschil dat je mixed netwerk kan hebben , want ik zit ook te twijfelen of ik een switch zal kopen met goede nics erbij zodat ik altijd 100MBit trek to tha max.
Ik ga geen snelheden noemen, omdat daar al genoeg over gezegd is hier ;)
anders kan ik het net zo goed houden bij mijn realtekjes met sitecom hub
Als je eenmaal een switch heb sla je jezelf voor je kop dat je dat niet eerder hebt gedaan |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
3) je kunt met een echte switch 10 en 100Mbits kaartjes door elkaar heen op je netwerk hebben zonder dat je hele netwerk op de snelheid van de laagste kaart wordt gezet.
Dat kan met de meeste 10/100 hubs ook zonder problemen. Zelfs bij de goedkope c.q. oude 10/100 hubs die geen interne switch hebben om beide segmenten aan elkaar te koppelen klopt bovenstaande niet, eem host wordt op 10 of 100 gezet, afhankelijk van z''n capaciteiten, alleen zien ze elkaar niet.

Of je het verschil tussen een hub en een switch merkt hangt nogal van het aantal hosts en het verkeer af.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
als je nou eens gewoon een fatsoenlijke maar budget switch kocht ipv zo''n 3com shit, zou je voor het geld van die huib een betere switch hebben

gebruik je 3 of meer pc''s gelijktijdig: altijd switch nemen..
Pagina: 1