Toon posts:

[BC3] Windows 98 + Mac OS 7.5.3 = oorlog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je hebt een relatek kaart in je MAC als ik het goed begrijp? Zo ja, is het een Relatek 8139? Dan is de kans aanwezig datje het niet voor elkaar zult krijgen. Kun je beter een echte apple enet kaart zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

Ik probeer nu al een week de apple (macintosh performa 6400/180) zover te krijgen dat hij de proxy op mijn utp netwerk ziet. Ik heb vanalles geprobeerd, alles nagelopen qua instellingen (en daarna nog eens), geexperimenteerd met de instellingen op mijn windows pc (tot het opnieuw installeren toe). Maar ik krijg steeds meer het idee dat de apple mijn netwerk kaart niet ziet.

Dus wat ik wil gaan doen is drivers (de zogenaamde extensies) te installeren op mijn mac. Ik wilde de farallon drivers daarvoor gaan gebruiken (ik heb een Realtek 10/100mb/s kaart), maar de website gaat ervan uit dat je via de mac verbonden bent met internet. Maar de mac is dat juist niet (de reden waarom ik dus toegang wil hebben tot mijn proxy), dus ik zit hier met een windows pc en geen mogenlijkheid om de multi diskette drivers te verplaatsen naar mijn apple (er worden daarvoor programma''s gebruikt die ik niet op mijn apple heb en ook niet aan kan komen).

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 01 april 2001 22:02 schreef Bigm0uth het volgende:
Dus je hebt een relatek kaart in je MAC als ik het goed begrijp? Zo ja, is het een Relatek 8139? Dan is de kans aanwezig datje het niet voor elkaar zult krijgen. Kun je beter een echte apple enet kaart zien te vinden.
Ik heb een 8139B kaart van Realtek.
Het probleem wat ik nu heb is volgens mij te wijten aan het feit dat ik geen drivers (extensies) voor de Realtek kaart heb (en ook geen andere drivers voor netwerkkaarten).

* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vulde de ip nummers in van mijn freesco router en het werkte meteen, was een G4 overigens met onboard NIC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op dinsdag 03 april 2001 10:56 schreef cyberkiller het volgende:
ik vulde de ip nummers in van mijn freesco router en het werkte meteen, was een G4 overigens met onboard NIC >:)
Heb je die G4 nog?
Zou je dan voor mij de extensie zoeken voor die onboard nic? Misschien dat ik het daarmee werkend krijg.

* Excru aait HAL