[BC3] Netwerk = Neukend Traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:27

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb 2 3com netwerkkaarten (10/100 MBPS + hub van 3com (10/100MBit).

Als ik 1 bestand van 30MB wil kopieren, doet hij daar 4 minuten over.

Bij UT heeft de andere computer een ping van 30/40

Wat kan mogelijk het probleem zijn?? De kabels zijn goed zover ik weet. Ik heb ze allemaal omgewisseld. En anders zou er toch zeker helemaal niks doorkomen

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
misschien dat je last van collisions hebt op je netwerk. dat is dat pakketjes tegen elkaar aanbotsen en dat vertraagtje netwerk onwijs. ols het goed is heb je misschien ook wel op je hub een ledje waar collisions bijstaat als die oplicht heb je collisions duhhhhhhhhhhh. al dat zo is moet je eens alle drivers van je modem en netwerk shit op al je pc''s weggooien en alleen je netwerkkaart installeren met tc/ip drivers en kijken of het dan nog zo traag is.

{correct me if im wrong}

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Yep, dat lampje knippert als een gek zodra ik wat ga versturen.

Alleen zijn beide pc''s een paar dagen terug allebei superschoon geinstalleerd.

Is daar niet wat anders aan te doen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
errm ik zou effe je internet toegang weggooien en kijken of het dan nog zo traag is en als je dan geen collisions meer hebt zou ik effe kijken of je misschien andere drivers kan installeren voor je modem. iets anders weet ik ook niet zo effetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Gewoon puur mijn modem eruit gooien. Of ook echt alle TCP/IP shit en alles wegpeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
als je net alles opnieuw hebt geinstalleerd alleen effe puur je modem eruit gooien en de drivers die je verder bij je modem installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Yep, dat lampje knippert als een gek zodra ik wat ga versturen.

Alleen zijn beide pc''s een paar dagen terug allebei superschoon geinstalleerd.

Is daar niet wat anders aan te doen?
Ik denk dat je procedureels iets fout doet. Staan beide netwerkkaarten op 100Mbit/half-duplex? Zoniet, dan kun je bovengenoemde problemen krijgen (late-collisions). Zorg ervoor dat beide netwerkkaarten op exact dezelfde instellingen staan.

Als je dat gechecked hebt, en hetzelfde doet zich nog steeds voor: kom eens terug in dit forum. :P

Succes! ;)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Euhhhhh.. Waar stel ik dat in ofzo??? Het zegt me niks namelijk. Ik las dat ook al in andere topics, en er stond ergens dat je alleen full duplex bij een switch kan hebben, en ik heb een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Euhhhhh.. Waar stel ik dat in ofzo??? Het zegt me niks namelijk.
Grote kans dat dit is in te stellen met de driverdisk die je bij je 3Com-NICje hebt gekregen. Hierbij zit meestal een util waarbij je kunt instellen of je kaart *vast* op 10Mbit of 100Mbit moet staan, of autosensing (<- dat werkt overigens niet voor 100%). Ook half- of full-duplex moet in te stellen zijn. Als je met deze util de boel op 100Mbit/Half-duplex zet, en op de andere kaart ook, dan zou het moeten werken...

Nogmaals: succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb het net bij de netwerkomgeving ingesteld. Allebei op 100Mbit Full Duplex, en dan duurt 7Mb kopieren 97Minuten. En brand het collision lampje alleen maar, en het normale lampje voor data doorvoer helemala niet meer.

Standaard staat hij op Hardware defaults, en dan werkt het nog een beetje.

Ik snap er echt geen hol van, vroeger heeft het altijd goed gewerkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ik heb het net bij de netwerkomgeving ingesteld. Allebei op 100Mbit Full Duplex, en dan duurt 7Mb kopieren 97Minuten. En brand het collision lampje alleen maar, en het normale lampje voor data doorvoer helemala niet meer.
Ik zie het al: De fout zit ergens tussen de stoel en het beeldscherm. ;)

Haal als de wiedeweerga snel die Full-duplex setting weg, want dat is de veroorzaker van het kwaad. Full-duplex werkt alleen bij een point-to-point verbinding (of zoals je eerder al schreef bij switches). Als je een crosscable tussen je twee PC''s had liggen dan had het WEL gewerkt met die full-duplex setting.

Stel alles in op HALF-DUPLEX, en het moet werken.

Bij FULL-DUPLEX schakel je namelijk het collision-detection mechanisme uit, en denkt je NIC dat hij altijd kan zenden. Gevolg: collisions, en _veel_.

Hierbij mijn advies. Doe ermee wat je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Op zondag 01 april 2001 17:40 schreef DeathKnight het volgende:
Ik heb het net bij de netwerkomgeving ingesteld. Allebei op 100Mbit Full Duplex, en dan duurt 7Mb kopieren 97Minuten.
Zet ze alletweee op 100mbit half duplex, reboot beide systemen, check de bekabeling

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hij stond op Hardware default!!! Dan is hij traag, op full duplex is hij helemaal zo traag als stront.

Ook half duplex werkt niet goed. Hardware defaults werkt nog het beste, maar ook dan is het traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Koop even een cross-UTP kabeltje en sluit die direct tussen de 2 pc''s aan.
Verander nog even niets aan je instellingen en kijk ff hoe die dan loopt... Dan weet je dus of het aan de kabels/hub ligt of aan (1 van) de pc''s..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hij haalt maar 0.6 mb per seconde. terwijl hij toch wel 100/8= 12 mb/s zou moeten halen. En ik heb twee aardig goede pc''s pentium pro 200(win me) en p2 400(win 2000). Ik heb ze nu allebei op 100 half mode staan. Weet iemand nog een goede oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens jongens jongens...... 12 MB kan je theoretisch halen ja !! maar never nooit in het echt!! das hetzelfde als met ata100 shit enzo!

Grtz ( 1mb is redelijk netjes hoor )
Pagina: 1