Toon posts:

[BC3] Netwerk via hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een netwerk aan te leggen maar ik stuit op problemen.

Ik heb de kabelmodem aangesloten op de server en ik heb een utp kabel naar poort 1 op een hub aangesloten. Er gaat echter geen lampje branden bij poort 1 van de hub. Maar de utp kabel is doorgemeten en werkt goed. Ik kan wanneer ik andere pc''s op poort 2 en 3 koppel geen internet krijgen. En ook bij poort 2 en 3 branden er geen lampjes.

Weet iemand wat ik fout doe of wat ik kan doen om het probleem op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans is groot dat je hub 100 Mbit only is en je netwerkkaartjes 10Mbit only. Of andersom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hub is 100 mb/s only
en alle netwerkkaarten 10/100 mb/s.

Maar kan het ook afhangen van de kabelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is als het goed is op geen enkele manier direct verbonden met je hub. Als dat zo is, kan het geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hub kapot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de ledjes van mijn netwerkkaarten staan op 10 mb/s.
De kabelmodem zit aan een netwerkkaart en geeft 10 mb/s en dan gaat er een andere netwerkkaart naar de hub maar die geeft dus ook 10 mb/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb gehoord dat de zwakste schakel het hele netwerk bepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je de netwerkkaarten locken op 10Mbit???

Zwakste schakel telt op een multi-speed hub, maar niet als je in een router (computer) twee verschillende netwerkkaarten hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
moet je ff met de floppy die je bij je netwerkkaart kreeg een utility draaien waarmee je je netwerk in 100mbit only zet.

mijn realtek kaartje wilde na standaard installatie ook alleen maar op 10mbit, met dat proggie (rsetxxxx.exe) zettte ik hem op 100 mbit, dus veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had geen diskette bij de netwerkkaarten maar ik kan dit bestandje waarschijnlijk wel ergens op internet downloaden. Ik ga het proberen bedankt alvast voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je s kijken aan de achterkant of je daar een MDI / MDI-X knop heb zitten (uplink)

En meestal is je laatste poort (5, 8, 16 of poort 24) de poort waar je je server op aansluit of een link van een andere hub / switch. (als het niet via de achterkant kan zoals bij 3Com Superstacks of Linkbuilders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een uplinkpoort op maar die moet ik toch niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die moet je inderdaad niet gebruiken. Wat meneer hierboven meldt heeft in principe niets met jouw probleem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Wat je waarschijnlijk van plan bent is je kabelmodem bij de rest van de netwerkmeuk op de hub te prikken.. dit gaat echter niet goed werken... (euh 10x ''t zelfde IP ???) |:(

Wat je het beste kunt doen is in 1 pc 2 netwerkkaartjes zetten, een progje installeren (www.internetshare.com) en dan kan heel het netwerk enjoyen van de snelheid van de kabel (als die er is dan... :()

Suc6

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik wil is het volgende.

Ik heb een pc die aangesloten is aan een kabelmodem. Dan heb ik een andere netwerkkaart die is verbonden via utp naar de hub op poort 1. Dan plug ik nog 2 andere pc''s aan de hub poort 2 en 3.
Normaalgesproken moet dat werken op deze manier.
Maar mijn ledjes gaan niet aan wanneer ik de pc''s heb aangesloten en opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een progje gedownload om de netwerkkaart alleen op 100 mb/s te laten werken. Maar nu zijn de ledjes LINK en ACT uit van mijn netwerkkaart (en dus ook dehub).
Dus dat werkt ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
gebruik je wel straight utp kabels .. en dus geen crosslink .. dat zou het niet gaan branden van de LEDs kunnen verklaren.
om te testen kun je zo''n kabel direct tussen tussen twee PCs doen (zonder hub dus) en dan kijke of op beide netwerkkaarten de lampjes gaan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
misschien zou je even een 10/100 hub kunnen lenen om te kijken of dat wel werkt. Hubs gaan ok gewoon wel eens kapot, net zoals netwerk kaarten. Heb je geen conflict met IRQ''s en drivers ?

Wat betrfet directaansluiten, de meeste kabel- en ADSLmodems zijn 10, dus die werken niet op een 100 only hub. Maar dat was je toch al niet van plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 02:39
je kan bij de eigenschappen van de netwerkkaart in netwerk instellingen, waarschijnlijk wel de snelheid van de NIC aanpassen. zit onder advanced/link speed. kies dan 100MB/Half duplex, of full duplex als je hub het ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen crosslinks, en ik had de kabels al doorgemeten en werkt prima.
Toen mijn netwerkkaart op 10 mb/s stond deden ze het wel (de ledjes LINK en ACT) op mijn netwerkkaart maar alleen niet op de hub.

De hub zou stuk kunnen zijn maar hij is 2 dagen geleden nieuw gekocht.

Er is geen tabblad advanced.
Ik ga wel kijken voor de allernieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
begint er aardig op te lijken dat die hub inderdaad verrot is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel in een andere netwerkkaart gestoken en op 100 mb/s gezet en het werkt nu. Maar ik heb een andere pc die ook aangesloten is op de hub, die heeft dezelfde type netwerkkaart als die ik net had gebruikt (degene die niet werkte). Ook met deze kan ik geen link krijgen op 100 mb/s het is een hp j2585b netwerkkaart. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of is dit probleem misschien bekend van deze kaarten? Ik kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
1) trek alle kabels uit de hub (op de stroom na dan)
2) Steek een (straight, dus niet crossed)kabel van poort 1 naar de uplink poort (ja, je legt de hub dus in een rondje)
3) Kijk of er nu wel lampjes branden.

Dit werkt bij de meeste hubs (niet allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 02 april 2001 13:57 schreef visionz het volgende:
gebruik je wel straight utp kabels .. en dus geen crosslink .. dat zou het niet gaan branden van de LEDs kunnen verklaren.
om te testen kun je zo''n kabel direct tussen tussen twee PCs doen (zonder hub dus) en dan kijke of op beide netwerkkaarten de lampjes gaan branden
zo dit bedoel ik :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 01 april 2001 16:36 schreef bjoroli het volgende:

Ik heb de kabelmodem aangesloten op de server en ik heb een utp kabel naar poort 1 op een hub aangesloten. Er gaat echter geen lampje branden bij poort 1 van de hub. Maar de utp kabel is doorgemeten en werkt goed. Ik kan wanneer ik andere pc''s op poort 2 en 3 koppel geen internet krijgen. En ook bij poort 2 en 3 branden er geen lampjes.

Wat een godvergeten onzin allemaal, al die responsen, je hebt een hardware matige router
nodig voor de meest probleemloze oplossing.
Ingredienten:
1 ouwe 486 met een werkende diskdrive
2 goedkope netwerk kaarten
1 freesco gratis software http://www.freesco.org/dload/index.shtml

je hebt dan tevens een perfekte firewall, en je kunt xxxxxxxxxxxx computers lussen.
zo worden die kosten van 89 per maand goedverdeeld.

Ik draai er al een hele tijd mee, en dit is de e n i g s t e goeie oplossing.
:9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 13:22

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Op woensdag 04 april 2001 01:31 schreef finimal het volgende:

[..]

Wat een godvergeten onzin allemaal, al die responsen, je hebt een hardware matige router
nodig voor de meest probleemloze oplossing.
Ingredienten:
1 ouwe 486 met een werkende diskdrive
2 goedkope netwerk kaarten
1 freesco gratis software http://www.freesco.org/dload/index.shtml

je hebt dan tevens een perfekte firewall, en je kunt xxxxxxxxxxxx computers lussen.
zo worden die kosten van 89 per maand goedverdeeld.

Ik draai er al een hele tijd mee, en dit is de e n i g s t e goeie oplossing.
:9
Als je maar 2 computers hebt ga je er toch geen 3de bij zetten om internet te delen?
Ik heb maanden met succes mijn internet verbinding gedeeld dmv "delen van internetverbinding" in Windows. In mijn binnenkort aan te leggen netwerkje ga ik het weer zo doen. Al is het alleen al voor het energieverbruik van die extra computer die dag en nacht staat te draaien.

En het is trouwens enige, niet enigste (het zou enigste kunnen zijn, maar.... blaat blaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 01:31 schreef finimal het volgende:

[..]

Wat een godvergeten onzin allemaal, al die
Lieve finimal, als je nou nog eens goed leest wat je zelf gequoot hebt, dan zie je dat hij al routersoftware draait op een PC (''server''). Inmiddels waren we er al achter dat het probleem bij de hub ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Als je dit al hebt geprobeerd en het werkte niet dan ligt het probleem iig niet bij je HUB, maar bij je pc''s...onderstaande zou nl altijd moeten werken...
om te testen kun je zo''n straight kabel direct tussen tussen twee PCs doen (zonder hub dus) en dan kijke of op beide netwerkkaarten de lampjes gaan branden
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch maar ander netwerkkaarten ga kopen ik zie geen andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even uitleggen wat precies het probleem is:

Ik had een server met een hp netwerkkaart die had ik naar poort 1 van mijn hub gedaan maar de netwerkkaart blijft op 10 mb/s maar daar kan deze hub niet mee overweg (hij ziet de hp kaart niet). In de properties van mijn netwerkkaart (een HP J2585B 10/100 mb/s) is er geen optie om de netwerkkaart op standaard 100 mb/s te zetten.

Doe ik de utp kabel in een 3com 10/100 mb/s netwerkkaart dan werkt het zonder problemen hij ziet het meteen als een 100 mb/s.
Dan ziet mijn hub de netwerkkaart ook.

Maar dan wil ik weer een computer, de tweede aansluiten op de hub en dan ziet de hub hem weer niet want in die pc zit ook weer een hp J2585B netwerkkaart. Die op 10 MB/s blijft staan. Ik heb geen andere netwerkkaarten dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 01 april 2001 16:36 schreef bjoroli het volgende:

van je kabel modem naar hub of switch MOET je dus een CROSSLINK kabel gebruiken
dan doet hij dat wel

als je een Com21 kabel modem hebt heb je er ook een los blaatje bijgehad waar dat opstond

ook kan je je kabelmodem gewoon in je Uplink stoppen (als je die hebt

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Pagina: 1