Toon posts:

[BC3] Versturen boodschap op local netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje met 4 PC''s.
Mijn zoon en dochter hebben een PC op hun eigen kamer. Het zou zo gemakkelijk zijn hen over het netwerk een boodschap te sturen. Bestaat die mogelijkheid? Ik gebruik Win98se en voor Internet sharing SyGate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, maar dan moeten ze wel winpopup.exe aan hebben staan. Die staat standaard in de \win98\system directory.

Als jij dan ook winpopup aan hebt staan kun je daarmee berichtjes sturen. Of als je met winNT, win2K werkt, met ''net send''

Of gewoon icq natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor snelle reactie Dexter. Ik heb het al werkend. Voor de zekerheid nog even in de help gekeken, maar niets kunnen vinden.
Wel een beetje knullig programma - je moet zelf de namen intypen ipv een selectiescherm - maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

Wat dacht je van ICQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
of IntraNetChat, ik heb het van www.winfiles.com of www.download.com.
Draait op de achtergrond in de taakbalk.
Word automatisch geopend als er wat gezegd word!!!

Greetzzz Jorn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handigste programma daar ooit voor:
MSN Messenger, nix geen netwerk chattalk programma, maar gewoon zo. Ik praat alleen nog maar via MSN met me andere huisbewoners [ze snappen ICQ niet :)]

Wat ook werkt: textbestandjes naar elkaars desktop schrijven :)

FF serieus:
Intranet Chat is zeer handig daarvoor, heb het al op meerdere PC''s gehad en het werkt echt toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij werkten tot vandaag ook met MSN, maar dat vind iets als het schieten op een mug met een kanon. Ik ben door jullie tips eens zoeken en heb VCM 1.4.1 gevonden.
Dit is echt heel simpel, werkt prima en is nog freeware ook. Ik vind dit een aanrader.
Bedankt voor jullie tips.
Pagina: 1