Is het mogelijk om windows op te starten via een netwerkverbinding vanaf een bootdisk zonder harde schijf?
jah... maar dan moet je een bootrommetje op je netwerkkaartje hebben
Ja, moet geloof ik wel kunnen... Weet alleen niet hoe 
Lekker nutteloos dus
Lekker nutteloos dus
edit:
Dat bootrommetje, da wist ik dus nogw el, maar helaas, dat vertelt net iemand terwijl ik me onzin post
Dat bootrommetje, da wist ik dus nogw el, maar helaas, dat vertelt net iemand terwijl ik me onzin post
gewoon met de normale huis-tuin-en-keuken-netwerkkaart (zonder bootrom) kan je het wel vergeten...Op zondag 01 april 2001 14:50 schreef jjsoeurt het volgende:
Dus het kan niet als je met een bootdisk opstart en dan je driver van je netwerkkaart start?
ik heb een netwerk kaart met bootrommetje erop
moet ik zoiets nog gaan configgen?
(btw is isa
)
in deze computer gaat dat niet lukken
(btw is isa
ik zou verder niet weten hoe het werkt... maar ongetwijfeld zal je nog het een en ander moeten instellen... zoals in je bios dat je wilt booten via bootrom van je netwerkkaart....Op zondag 01 april 2001 14:59 schreef Hennie-M het volgende:
ik heb een netwerk kaart met bootrommetje erop
(btw is isa)
Verwijderd
het kan wel zonder bootrom, maar dan moet je een novell server hebben staan en een netwerkopstartdiskette van novell (dos met NWlite) vervolgens daarmee opstarten en win98 installeren op een netwerkdrive op de Novell server
tis mij een keer gelukt....vraag alleen niet precies hoe. En geloof me snel is anders
tis mij een keer gelukt....vraag alleen niet precies hoe. En geloof me snel is anders
nou ik heb die kaart er eens bij gepakt
er zit een novell stickertje op
en hij is ISA en COAX
dus ik laat dat me maar ff voorbij gaan
er zit een novell stickertje op
en hij is ISA en COAX
dus ik laat dat me maar ff voorbij gaan
Het kan, maar niet zonder "connecties" bij de grote resellers. Dit zijn dingen die je eigenlijk niet zelf KAN doen, maar moet uitbesteden...
Verwijderd
Best wel interesante topic alleen jammer dat er 9 reply''s zijn van mensen die het zelf niet eens weten.
Ik weet alleen dat als je bijv een 3com 905tx-b met rom hebt je kunt booten vanaf netwerk. (Dhcp of bootp) is vereist. En dan....word het mij ook vaag.. maar ja niemand hier weet het dus a.u.b. reply alleen als je wat zinnigs te melden hebt en vertel niet dat je het zelf ook niet weet!
LAMMERS!
Ik weet alleen dat als je bijv een 3com 905tx-b met rom hebt je kunt booten vanaf netwerk. (Dhcp of bootp) is vereist. En dan....word het mij ook vaag.. maar ja niemand hier weet het dus a.u.b. reply alleen als je wat zinnigs te melden hebt en vertel niet dat je het zelf ook niet weet!
LAMMERS!
Verwijderd
heb het nog niet werkend gehad (vereist voor thuis Linux of WinNT server vanwege BootP/TFTP services).
Je hebt een kaart met Bootrom (3C905C-TX bv van 3Com, of een Intel 10/100 EtherExpress)
Je stelt in het bios in dat je van je netwerkkaart wilt booten.
Dan stel je je bootrom in, zodat de rom weet via welk netwerkprotocol hij moet zoeken naar welke server.
De server draait dus services, en heeft een directory met bootimages. Daarna maken de server en de client contact, waarna de client kan opstarten door een bootimage te downloaden, en dan desnoods harddiskruimte op de server te gebruiken.
Zoiets dus.
www.weirdsolutions.com had geloof ik een Win9x/win2000pro server voor dit gedoe.
Je hebt een kaart met Bootrom (3C905C-TX bv van 3Com, of een Intel 10/100 EtherExpress)
Je stelt in het bios in dat je van je netwerkkaart wilt booten.
Dan stel je je bootrom in, zodat de rom weet via welk netwerkprotocol hij moet zoeken naar welke server.
De server draait dus services, en heeft een directory met bootimages. Daarna maken de server en de client contact, waarna de client kan opstarten door een bootimage te downloaden, en dan desnoods harddiskruimte op de server te gebruiken.
Zoiets dus.
www.weirdsolutions.com had geloof ik een Win9x/win2000pro server voor dit gedoe.
Klopt helemaal, je kan installeren vanaf een netwerk share met een bootfloppy, Win2K domein controllers hebben deze optie ook.
Je moet een netwerkkaart hebben die bootp ondersteunt, meestal zijn dit de ''merk'' kaarten zoals de Intel PRO 100 en de 3Com 905x serie.
Maar wat jij bedoelt is een terminal, geen PC installatie en dat kan wel maar volgens mij niet met Windows.
Je moet een netwerkkaart hebben die bootp ondersteunt, meestal zijn dit de ''merk'' kaarten zoals de Intel PRO 100 en de 3Com 905x serie.
Maar wat jij bedoelt is een terminal, geen PC installatie en dat kan wel maar volgens mij niet met Windows.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit was dus de tiende??Op maandag 02 april 2001 12:05 schreef Manga het volgende:
Best wel interesante topic alleen jammer dat er 9 reply''s zijn van mensen die het zelf niet eens weten.
LAMMERS!
En ik vond de reactie van o.a. wfvn niet helemaal onnuttig. (die van mezelf vind ik ook nog wel een kern van waarheid. Ik bedoel als je dit soort vragen (no offence) steld raad ik je niet aan om het te gebruiken, het lijkt mij niet interessant voor een thuis situatie)
En als iedereen een beetje weet, misschien komt er dan een moment dat WE alles weten
Verwijderd
Jongens Deo nou niet zo moelijk...
Ga naar www.sharethenet.com download daar t filetje sharthenet.. en daarmee maak je bootable floppy''s
kan het makkelijker? je kunt domeinnaam server installeren, NAT, dhcp. You name it!
dus zo easy als het kan zonder probs..
(moet je alleen ff een key zien te krijgen.>:)
Ga naar www.sharethenet.com download daar t filetje sharthenet.. en daarmee maak je bootable floppy''s
kan het makkelijker? je kunt domeinnaam server installeren, NAT, dhcp. You name it!
dus zo easy als het kan zonder probs..
(moet je alleen ff een key zien te krijgen.>:)
Verwijderd
Op dinsdag 03 april 2001 09:20 schreef Daniel-San het volgende:
Jongens Deo nou niet zo moelijk...
zo''n boot rom is toch veel simpeler
de posts hier boven hebben het al duidelijk
omschreven
je moet dus het bootp service starten met daar bij een ftp servertje (is geen gewone ftp maar een lichte versie, althans onder nix)
in die bootp service zet je het mac-adres van de netwerk kaart, met daarbij het ip dat hij moet krijgen en vervolgens de image die hij moet gaan starten maar dat is dus niet bedoeld om een hele win installatie over te pompen maar slechts een "kernel", en config bestanden in die config bestanden staat dan waar z''n mount point is voor het verder opstarten van het os de GUI zeg maar. ik betwijvel of windows dit wel kan, daar hebben ze immers een "terminal" server voor
het is dus niet zo zeer van ik heb geen hd maar ik wil wel windows starten het is bedoeld om remote in te loggen zonder hd. maarja je kan het (onder iig nix) zo gek maken als je zelf wil
Het komt er dus op neer dat ie van z''n PC een terminal wilt maken.
Het enige dat zou gaan is een terminal server gebruiken maar dan heb je alsnog een beetje schijfruimte nodig.
Oftewel..... What''s The Use.....
Het enige dat zou gaan is een terminal server gebruiken maar dan heb je alsnog een beetje schijfruimte nodig.
Oftewel..... What''s The Use.....
Eat right. Stay fit. Die anyway.
zohee...ik slaap nog geloof ik
ik las tot 3maal toe hier "broodtrommeltje" terwijl er toch echt "bootrommetje" stond
0siris out, ik ga weer naar bed
ik las tot 3maal toe hier "broodtrommeltje" terwijl er toch echt "bootrommetje" stond
0siris out, ik ga weer naar bed
ach...in een volgend leven lach je er om!
Het is zo simpel 
In de terminal (client) een 3Com 3C905C-TX-M, dit is een kaartje met bootrom en ondersteund een volledige management van het netwerk c.q. computer.
Verders in de server (met Win2k Server, WinNT Server etc met ondersteuning van inderdaad bootp of DHCP) een of meerdere 3Com 3C980B-TX Server netwerkkaart.
Bij deze kaart (hij is wel prijzig iets van 299 ex BTW) wordt de benodigde software geleverd voor WinNT, maar zoals gebruikelijk staat op de website http://www.3com.com de allernieuwste software met o.a. win2k server ondersteuning, als je dan alles instelt dan werkt het perfect. Bij het booten van de terminal op "N" drukken en je zit in de bootsoftware (bootbios) en hier kan je verder alles instellen wat je nodig hebt, en hoe je wilt booten etc.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. :-)
In de terminal (client) een 3Com 3C905C-TX-M, dit is een kaartje met bootrom en ondersteund een volledige management van het netwerk c.q. computer.
Verders in de server (met Win2k Server, WinNT Server etc met ondersteuning van inderdaad bootp of DHCP) een of meerdere 3Com 3C980B-TX Server netwerkkaart.
Bij deze kaart (hij is wel prijzig iets van 299 ex BTW) wordt de benodigde software geleverd voor WinNT, maar zoals gebruikelijk staat op de website http://www.3com.com de allernieuwste software met o.a. win2k server ondersteuning, als je dan alles instelt dan werkt het perfect. Bij het booten van de terminal op "N" drukken en je zit in de bootsoftware (bootbios) en hier kan je verder alles instellen wat je nodig hebt, en hoe je wilt booten etc.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. :-)
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Pagina: 1