Toon posts:

[BC3] internet delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kabelinternet gedeeld via
het internet sharing programma van WIN98 SE
dit werkt perfect maar nu kan ik via icq of via msn messenger geen bestandjes meer verzenden ik kan dus ook niet meer voice
over net gebruiken ik heb ook al winroute en wingate geprobeert maar daar kom ik niet uit
wie kan me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je een probleem hebt waar je niet uitkomt is het over het algemeen verstandig om eerst zoveel mogelijk informatie in te winnen over het onderwerp.
Je kunt via een goede zoekmachine als Google of Altavista al een behoorlijke hoeveelheid info vinden, mits je bereid bent zelf wat moeite te doen.

Ook kun je op dit forum kijken of jouw probleem al eens aan de orde is geweest, om zo wellicht te leren van een gebruiker die hetzelfde heeft meegemaakt.
Kijk eerst of er in de topic list al een onderwerp loopt waar jouw probleem in voor komt (lezen dus. Ja, je moet er wat voor doen!)

Je kunt ook op oudere berichten zoeken van dit forum.
Hiervoor kun je onder meer de standaard search gebruiken zoals je die aan de bovenkant van dit forum kunt vinden, of je kan de iets anders werkende Search van Onno gebruiken.

Mocht je op geen enkele wijze een opossing voor jouw probleem kunnen vinden, wees dan in ieder geval zo verstandig om zoveel mogelijk details te geven omtrent jouw specifieke situatie. Dat houdt in:
1) wat voor hardware gebruik je,
2) Welk besturingssysteem gebruik je
3) welke software gebruik je
4) instellingen die van belang zijn (netwerk bijvoorbeeld).
5) mogelijke oplossingen die je zelf al geprobeerd hebt.
6) in het geval van een foutmelding, probeer deze zo compleet mogelijk weer te geven/ t beschrijven.

Uiteraard geef je in het onderwerp van je post al duidelijk en beknopt aan waar je post over gaat.

als je op deze wijze te werk gaat weet de lezer van jouw topic waar hij jou mee kan helpen en voorkom je hopelijk de nutteloze opmerkingen en niet-werkende aanraders.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een tijd geprobeerd internet te sharen met wingate, winroute, winproxy en allerlei andere dingen. wat een bager :r software is het meeste. nu heb ik All Aboard draaien erg makkelijk te installeren en geen problemen. kijk maar eens op www.internetshare.com :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een prima werkende internetdeling met winroute. Files met Messenger ontvangen levert altijd problemen op en hier kan je nix aan doen.

Als je winroute, of een willekeurig ander netwerkprogramma gebruikt dat je toestaat om portmappings te maken kun je echter wel verhelpen dat je met ICQ geen files kunt ontvangen, dat doe je als volgt:
  • Start ICQ
  • Ga naar de preferences
  • Ga naar connections
  • Ga naar user
  • Kies "Use the following TCP Listen ports for incomming events"
  • Stel een range in bij From en To
  • Map de zelfde poort-range in de portmapping van je externe IP naar je interne IP
That does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
All Aboard rules! :o

S. :7