[BC3] Hub of switch? en welke snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Door een tragische piek op het electriciteitsnet is mijn 10/100Mbit 8-poorts hub overleden. Ik heb nu dus een 10Mbit 8-poorts hub, maar wil weer een nieuwe.
Wat kan ik beter kopen: een 16-poorts 10/100 hub of switch? Of een switching hub (= :?)? Of toch maar een 10Mbit?

Alleen 100Mbit kan niet ivm printservers die alleen op 10Mbit draaien (100 is veel te duur:(). En ik wil 100 hebben ivm LAN''s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Make up your mind man...

en kijk eens, via http://gathering.tweakers.net/forum/find kun je honderden argumenten vinden dat de beste praktische en schaalbare oplossing in jouw geval een switch is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
kijk ''ns bij www.mr-at.nl

Die hebben ''n 8 poort 10/100 switch voor f.249
(werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze staan nog niet op de website, maar als het goed is heeft Mycom ook inmiddels switches in het assortiment. Uit mijn hoofd dacht ik iets van 199 gulden. Let op: niet te verwarren met de 10/100mbit hubs die daar 175 gulden kosten.

Switches waren toch beter omdat ze intelligenter waren dan hubs en full duplex communicatie toelieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Sorry, niet goed gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch is beter, een Hub stuurt een binnenkomend pakketje data naar al zijn poorten en alleen de PC (of ander apparaat) aan die poort pikt dat pakketje op. Erg inefficient dus, een switch stuurt het gelijk en alleen maar naar de goeie poort toe. Vooral met meer dan 5 aangesloten PC''s een stuk sneller maar ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ok bedankt iedereen. Ik weet genoeg. Heb standaard al 4 pc''s (worden er 5 met server), en dan nog de lan''s. Dus het wordt een switch. Alleen jammer dat grote (16 of meer) zo duur zijn:(
En wat is een switching hub? Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/7832.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een switching hub is een hubje wat niet alles naar 10mbit gooit als je 1 apparaat van maar 10mbit er op aan sluit. alleen dat apparaat gaat dan naar 10mbit en de rest blijft op 100mbit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Op zaterdag 31 maart 2001 23:20 schreef Revolution het volgende:
Switch is beter, een Hub stuurt een binnenkomend pakketje data naar al zijn poorten en alleen de PC (of ander apparaat) aan die poort pikt dat pakketje op. Erg inefficient dus, een switch stuurt het gelijk en alleen maar naar de goeie poort toe. Vooral met meer dan 5 aangesloten PC''s een stuk sneller maar ook duurder.
Volgens mij gaat de GoT database gewoon kapot aan zoveel redundantie >:)
Pagina: 1