[BC3] Ervaringen wireless network

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiger Woods
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06-2023
Wie heeft er een draadloos netwerk, van welk merk en wat zijn de ervaringen?

Ik moet er namelijk een aanleggen en ben aan het uitzoeken wat nu een goede oplossing is.

Resultaten tot nu toe:

Intel-> waarschijnlijk wel goed maar te duur
Dell -> levert alleen bij Dell''s

Proxim -> tot nu toe mijn keuze....

Wie weet wat meer?

Tnx

O,ja:

Max 4 clients, internet sharing, kabelmodem verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb genoeg getest en goeie ervaring ermee maar gebruik het niet in gebouwen waar magentrons en high voltage cable''s lopen. Dus woon je bij een voltage mast van 10000volt niet kopen zal nooit gaan werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiger Woods
Das alvast een (1) goed advies :)

Maar niet van toepassing, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Een vriend van me een een peer2peer netwerkverbinding gelegd tussen hem een een buurjongen van een paar huizen verderop. Hij heeft daarvoor 2 Compaq netwerkkaarten gehaald voor 550 gulden per stuk en ik heb het werkend gezien, het werk erg goed. Je haalt de 5.5 mbit zonder problemen. Aangezien jij een netwerk van 4 computers wil maken, zul je natuurlijk wel een Access Point nodig hebben.
Het grote voordeel van Compaq is dat de drivers open source (-achtig?) zijn waardoor je ook drivers op een ander platvorm kan verwachten zoals Linux.

Oh ja, mocht je de accesspoints te duur vinden (en dat zijn ze ook :)), dan kun je bij Compaq ook een softwarematige aanschaffen. Dit is software op CD, waarmee je een PC met een Compaq Wireless Lan kaart in kan richten als Access Point. Zo zie je maar dat dat Accesspoint in feite allemaal maar een softwarekwestie is en dus onder Linux nagebootst zou moeten kunnen worden. Jammer dat ik er niet zoveel vanaf weet.

Zelf overweeg ik voor het merk Buffalo te gaan, te koop bij Comptechworld. Die zijn goedkoper dan de meeste gangbare merken en je hebt de optie om een extra of langere antenna te kopen voor extra bereik.

Zo, dit is wel ongeveer alles wat ik erover weet, ik hoop dat je er wat aan hebt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiger Woods
Ook weer bedankt, ik zal eens gaan kijken bij CTW...

Alhoewel ik betwijfel of Buffalo goedkoper is. Een pci kaart waar alsnog een pmcia kaartje in moet is samen toch niet erg goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Sitecom heeft ook vrij goede producten in hun gamma. Ik heb al ervaring met andere netwerkproducten van hen en deze werken goed en zijn naar de goedkope kant.

Mvg
Tom

www.sitecom.nl

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Uit ervaring van een collega weet ik dat bv Metalen kasten (je kent ze wel die archief dingen) nogal blokkerend kunnen werken, in elk geval bij de Intel versie. :'(
De max afstand is niet erg groot, 30m vanaf een access point (intel) haal je vaak niet in bv gebouwen waar veek computers staan en staal constructie is, denk dan aan zo''n 15m :(
Maar voor bv stuk of 4 compus in 1 ruimte (niet te ver uit elkaar, max cirkel 10m dan kun je ze ook in peer to peer mode laten werken zonder accesspoint. :Y)
Dan is het best wel een betaalbare oplossing... en geen kabels ... :z (duh je moet toch stroom hebben dus een extra kabel meer of minder maakt dan mi ook niet uit... |:( )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melgior
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 19:50
Ik heb zelf thuis een apple airport netwerk, die bestaat uit een kabelmoden, een pc (via utp), een accespoint en m''n iBook.

Die iBook gebruik ik ook op school waar we een draadloos netwerk hebben met Apple AccessPoints en 1 grote van orinoco. Dus het maakt niet uit welk merk je hebt, de meeste zijn compatible en je kan probleemloos windows pc''s op een apple accesspoint aansluiten.

De AirPort basissations zijn namelijk een van de goedkoopste en hebben een bereik van ongeveer 50 meter binnenshuis. Officieel kan je er max. 10 gebruikers op aansluiten, maar 25 is ook geen probleem als je alleen internet gebruikt. SiteCom heeft idd ook goedkope oplossingen, maar daar heb ik weinig ervaring mee.

If the tail was smarter, it would wag the dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Je moet die Sitecoms alleen niet bij de Vobis kopen (wat wel? ;)):
- Airstation: 1675 gulden
- PCI kaart: 750 gulden

en dat zijn oude prijzen, dus nog nèt met 17.5% BTW.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan mij nog herinneren dat er een aantal weken een grote test is gedaan op http://www.hardwareinfo.net . Er zijn daar toen diverse draadloze netwerksetjes getest en vergeleken. Mischien een idee om daar even een kijkje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:50
breezecom (breezenet) heel erg goeie toestelletjes
nokia: erg goeie toestelletjes
Pagina: 1