Toon posts:

[BC3] Problemen met Gateway

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier ff een posting namens 456GT. Hij kan namelijk ff niet op internet komen *D en das nou juist het probleem.

Situatie:
456GT heeft een fijne compu en een brak huisnetwerk (coax) liggen dat is aangesloten op een fijne ADSL verbinding. Alles mooi geinstalleerd en de andere studenten hebben allemaal een werkend internet. 456GT echter niet!

Het probleem is dat het pingen op het interne netwerk lukt, de DNS server werkt ook, alleen de Gateway is niet in orde. Pingen naar een extern IP-adres lukt niet. :?
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Voor de volledigheid hier ff de specs:
Abit KT7a, duron 750, Realtech 10Mbit,
ATI radeon 64 MB DDR ViVo, Heeeele geile 19" IIyama (DNF), 40 GB Maxtor, Terratec 512.., Aopen DVD, etc.. Win98 SE NL.

NB. Alle slots al geprobeerd, net als alle IRQ''s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Windows 9x client?

Dan ff netwerkkaart deinstalleren en opnieuw configgen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Hier het slachtoffer zelf...

Wat bedoel je met "Windows 9x client", heb ik mijn netwerk kaart niet goed geinstalleerd ofzo? En zo ja, hoe moet ik hem dan installeren (nu heb ik gewoon de realtek w98 driver van internet afgeplukt (de driver op de diskette gaf overigens precies dezelfde problemen als de huidige, maar ik dacht dat een nieuwe misschien zou helpen, niet dus :) ). Op de diskette staat vanalles en nogwat dus wat moet ik dan hebben?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je de gateway wel kan pingen, maar niet naar buiten, dan is je ip en subnet dus goed, maar ik denk dat je je default gateway niet goed hebt ingesteld. Kan dat kloppen?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Dat is juist het probleem; ik kan de gateway niet pingen. Binnen de hub kan ik pingen en gepingd worden, maar daarbuiten niet. De dns-server doet het wel want hij vertaald de sites nog wel in een nummertje (dat is dan ook alles wat IE doet, hij blijft vervolgens laden, zonder dat er iets komt, nou ja, er komt een foutmelding :( )

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
zit de adsl nic op een hub, op een router of in een pc die fungeert als router?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Voor zover ik weet (ik woon daar nog niet eens officieel, morgen wel overigens) zit de ADSL nic op de hub. Hoezo, wat maakt dat voor verschil?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Vandaag zat iedereen zelfs zonder internet (maar dat heeft niet echt iets met mijn probleem te maken, er was een storinkje bij cistron geloof ik...)!

Great minds think alike!

Pagina: 1