Toon posts:

[BC3] Casema, shared internet, sygate doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sygate geinstalleerd, en heb dus casema en 2 pc''s...
nu staan die pc''s perfect in het windows netwerk en herkennen de client en de server van sygate elkaar ook. alleen, bij het verbinden ziet sygate niet de verbinding... ik heb de search al gebruikt maar kom niet echt verder, iemand tips?

Verwijderd

Ik heb ook met SYGATE gekloot. Ik vind dat WINPROXY beter is, want Sygate ondersteunt geen ADSL en er zijn geen 101-opties. Probeer eens een demo van winproxy uit.

Verwijderd

Topicstarter
jah amar wil eigenlijk juist niet met een proxyserver werken.....

Verwijderd

Sygate ondersteund als het goed is WEL adsl, ik ken mensen die het werkend hebben draaien. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke Sygate je draait. Ik heb maar de simpelste gedowned. Ik krijg binnenkort ADSL dus dan zie ik wel weer.

O ja Sygate heeft de client niet eens nodig als je de netwerkinstellingen maar juist insteld. Stel bij de client bij gateway de ip van de server in en bij DNS vul je computernaam en ip van de server in en dan moet je nog eens proberen. Werkt bij mij perfect zoonder Sygate client :)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Sygate

en ADSL werkt hier perfect geen centje pijn

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
jah okee, maar, dat is niet het probleem, sygate ziet niet eens dat er een connectie met internet is...en daar zit het probleem volgens mij...

(casema werkt errug vaag, je hebt nl een INBEL verbinding, teminste dat simuleer je)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 maart 2001 00:08 schreef algabra het volgende:
Ik heb ook met SYGATE gekloot. Ik vind dat WINPROXY beter is, want Sygate ondersteunt geen ADSL en er zijn geen 101-opties. Probeer eens een demo van winproxy uit.
Dus Casema is absoluut geen ADSL, het is een inbelverbinding (over je kabel). Bovendien kan Sygate in de laatste versie prima met ADSL overweg. WInproxy is helemaal nix, want dan zit je met een proxy waardoor de helft maar werkt en je een hoop schijfruimte moet opofferen en je alle pc''s (in dit geval toevallig maar 2) opnieuw moet instellen.

De truuk is juist dat je je verbinding van casema als een normaal modem moet zien (zeker met die delta modems)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 16:12 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Dus Casema is absoluut geen ADSL, het is een inbelverbinding (over je kabel). Bovendien kan Sygate in de laatste versie prima met ADSL overweg. WInproxy is helemaal nix, want dan zit je met een proxy waardoor de helft maar werkt en je een hoop schijfruimte moet opofferen en je alle pc''s (in dit geval toevallig maar 2) opnieuw moet instellen.

De truuk is juist dat je je verbinding van casema als een normaal modem moet zien (zeker met die delta modems)
jah psies...en hoe meot dat :P?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Sygate voert een ping uit naar www.sygate.com op beide netwerkkaarten, om uit vinden welke nic aan het internet hangt. Als je tcp/ip configuratie niet goed is op de server, of sygate.com is tijdelijk uit de lucht (zal niet eerste keer zijn)...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Kies eens in Sygate 4.0 server handmatig de dial up connectie en voor handmatig je password en user ID in

Hier werk ie met NT40 als server en 10 clients, die allemaal geen Sygate 4.0 op hun compu geinstaleerd hebben

TCP instellingen voor client:
DNS goed instellen ( win2k DNS van Casema zelf )

Gateway goed instellen

en dan moet ie het doen

Verwijderd

Ik heb ook casema op het moment (het premium abo --> #($*&$)# maar dat terzijde)

mijn (werkende) instellingen voor file/internet share:

Gateway --> ip: 192.168.0.1 subnet: 255.255.255.0

Client: ip: 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1 DNS-server: 192.168.0.1

De DNS-host en domein heb ik bij allebei hetzelfde genoemd. geen idee of dat effect heeft.

Ook heb file sharing geinstalleerd (standaard in windhoos) en ff sygate server geinstalleerd en alles werkt hiero...
Als je nog hulpt nodig hebt ICQ# 29813240

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 20:10 schreef axis het volgende:
Sygate voert een ping uit naar www.sygate.com op beide netwerkkaarten, om uit vinden welke nic aan het internet hangt. Als je tcp/ip configuratie niet goed is op de server, of sygate.com is tijdelijk uit de lucht (zal niet eerste keer zijn)...
en die instellingen zijn?:)
Op vrijdag 30 maart 2001 20:18 schreef Death het volgende:
Kies eens in Sygate 4.0 server handmatig de dial up connectie en voor handmatig je password en user ID in

Hier werk ie met NT40 als server en 10 clients, die allemaal geen Sygate 4.0 op hun compu geinstaleerd hebben

TCP instellingen voor client:
DNS goed instellen ( win2k DNS van Casema zelf )

Gateway goed instellen

en dan moet ie het doen
hmmm maar het probleem is dat toch niet? ik bedoel, sygate server ziet de connectie niet dus geeft de boel ook nie door aan de client (dat zie ik toch goed?)
Op vrijdag 30 maart 2001 20:49 schreef Armin het volgende:
Ik heb ook casema op het moment (het premium abo --> #($*&$)# maar dat terzijde)

mijn (werkende) instellingen voor file/internet share:

Gateway --> ip: 192.168.0.1 subnet: 255.255.255.0

Client: ip: 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1 DNS-server: 192.168.0.1

De DNS-host en domein heb ik bij allebei hetzelfde genoemd. geen idee of dat effect heeft.

Ook heb file sharing geinstalleerd (standaard in windhoos) en ff sygate server geinstalleerd en alles werkt hiero...
Als je nog hulpt nodig hebt ICQ# 29813240
zelfde als bij death, deze instellingen zijn toch alleen van toepassing als de server wel de connectie ziet, maar je op de client pc geen verbinding kan maken?

• Belial_666
wat zijn instellingen van Sygate server mbt
connectie type en dergelijke

Verwijderd

als je op het com21 van wanadoo/casema zit heb je als het goed is standaard dat NTS programma. Die is dus K*T. Download RasPPPoe en verwijder dan NTS. Install Raspppoe (versie 0.95b) en je hebt gewoon een dial-up verbinding die je kunt delen, werkt perfect. Die Sygate/Wingate troep lees je nooit eens iets positief over, alleen maar problemen

• Belial_666
bij mij is CAsema standaard onder WINNT40 een dail-up verbinding ??? met COM21 :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 21:04 schreef Death het volgende:
wat zijn instellingen van Sygate server mbt
connectie type en dergelijke
okee, nou heb de server pc ip adres 10.0.0.1 gegeven en subnetmask 255.255.255.0
en de client 10.0.0.2 met zelfde subnetmask

verder gewoon sygate geinstalleerd en kon weinig aan instellen....

wat betreft sygate heb ik zelf opzich wel goede ervaring, vroeger, toen werkte het al glijk zonder iets te doen....toen ik nog een 56k6 modem had :)

heb geen com21, maar tis dus een heel simpel idee, casema ssimuleer alsof er een gewone telefoonmodem in de pc zit en je moet dus ook inbellen, dat doet ie en met een paar seconde zit je erop....thats it...:)

• Belial_666
JE kan dus wel inbellen via dail-up networking ???

Alleen kan sygate niet automatische inbellen ??

Probeer eens in sygate handmatig je dailup te kiezen,

outgoiing connection op dailup zette

tevens zou ik ip veranderen in 192.168.1.XXX

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sygate is sh*t, heb 100den keren geprobeert om het werkend te krijgen maar toen had ik toch maar wingate gepakt, ff kraken klaar:)

ik vind ook dat er maar weinig opties zijn in sygate:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm. je hebt casema met zo''n delta modem, die je installeert als 28.8 modem en dan inbelt met dial-up netwerking, of de variant met de netwerkkaart?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Moet je altijd de DNS invullen? Of kan je ook gewoon de computers elkaar laten zien en internet sharen zonder DNS?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Kaastosti
  • Laatst online: 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb ook een probleem met Sygate, wat nog steeds niet lijkt te werken.

Server (WinXP) + Sygate: Sygate geeft aan dat er internet verkeer loopt, dus dat zit wel goed
Client (WinME): Pingen geen probleem, maar geen internet
Client (Win2k): Pingen geen probleem, maar geen internet

Op de server werkt alles perfect, geen problemen. Wat zijn precies de instellingen die nodig zijn voor de client om de verbinding op te pakken? Ik heb SGLN (dat client proggie) al gedraaid, maar dat helpt niet. Ook bovenstaande tips mochten niet baten. (hellup!)

Server IP: 192.168.0.1
Client 1: 192.168.0.2 Gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1
Client 2: 192.168.0.3 Gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1
Alvast bedankt!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:14 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

WinProxy werkt prima...zowel met Demos-1 als met Com21...en WP kan ook zonder gare proxy laten werken...gewoon met NAT..enige truuk is dan dat je op alle bakken die je eraan hangt als secondary DNS de DNS van je provider er in moet kloppen. Dat was hier ook de bottleneck.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan open je daar een nieuw topic voor, en ga je niet een draadje van 7 maanden oud omhoog kicken!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.