[BC3] netwerkkaarten aan bagger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
We hebben hier een netwerkje thuis, met linuxserver en daarachter 5 pc''s. Het is een coaxiaal netwerk.
Een aantal dagen geleden was ik rustig aan het surfen, ligt opeens internet eruit.
Ik onze server pingen, niet bereikbaar. Andere pc''s in huis ook niet.
Mmm, server resetten mocht niet baten.
Na systematisch onderzoek bleek het volgende:
5 netwerkkaarten aan stront!!!

Hoe zou dit kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pc''s niet geaard? En je moet 1 kant van je coax-kabel aan de terminator aarden. Als je alles moet vervangen is het waarschijnlijker verstandiger (met oog op de toekomst) om UTP te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Pc''s zijn idd niet geaard.
Hoe aard ik de terminator dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de bende inderdaad goed aarden. Laatst had ik een kast met een verrotte voeding die dus niet geaard was. Elke keer als ik mijn hand achter op de kaste legde kreeg ik een hengst. Toen ben ik maar even aan het meten geslagen, er stond 60volt op mijn kast :).

En dat kan verkeerd uitpakken, als die 60 volt besluit om ff lekker in je netwerkkaarten te gaan zitten poken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je koopt een terminator met aarde ketting, die schroef je vast op je kast. Dat kettingkje dus en die pc moet je ook aarden.

[edit]
het aqarden van je pc is heel simpel, neem een geaard stopcontact of fabriek iets zodat je je aarde op de vc-plaat aansluit.. (wel kaal metaal)