Ik heb een aantal netwerkkaarten, bij allemaal zit een poort achterop, die verdomd veel op een joystick poort lijkt. Iemand enig idee wat ik er mee kan doen?
* Bezulba pakt ff networking essentials erbij..
tis een thicknet network connecction.. word weinig gebruikt en het is zeker geen gameport
als je er nl een joystick op aansluit gaat het goed fout
tis een thicknet network connecction.. word weinig gebruikt en het is zeker geen gameport
blup
Dat is voor thick ethernet.... Heeeeel erug oud.
Hmmm lekker opgelet, is al gepost
Hmmm lekker opgelet, is al gepost
tokenring is wat anders.. dat is nl een netwerk dat in een loop gaat.. bietje zoals bnc
blup
Verwijderd
Das voor thicknet of AUI. Kan je bijv een transceiver aanknopen die weer op gewoon coax/thinnet gaat..
Oh ennuh sluit geen AUI-kabel op je echte gameport aan, want dan fry je je pc, trust me. hehe vriend van me ooit eens gedaan way back in the days. Wat stinkt brandend metaal zeg. En''t werd goed donker in huis :]
Oh ennuh sluit geen AUI-kabel op je echte gameport aan, want dan fry je je pc, trust me. hehe vriend van me ooit eens gedaan way back in the days. Wat stinkt brandend metaal zeg. En''t werd goed donker in huis :]
Die ''gamepoort'' is een AUI-aansluiting, inderdaad bedoeld voor ThickEthernet (tuinslang). Echter, met een TPAU-converter is het mogelijk om UTP hierin te prikken. Klinkt goed, maar is wel duur: zo''n TPAU-tje kost tegen de 200 piek.
Moraal van het verhaal: die ''gamepoort'' is useless.
Moraal van het verhaal: die ''gamepoort'' is useless.
... en oranje! :P
Niet luisteren naar al deze mensen, gewoon joystick er in, drivers installerewn en spelen maar.
:):P:9
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Deze connector, lijkend op een DB15, maar dan meestal met een schuif- i.p.v. schroef-beveiliging, is inderdaad een AUI-connector voor ThickWire/10Base-5.
Als je die op een ThinWire/10Base-2 of UTP/10Base-T netwerk wil aansluiten kun je voor dik 5 tientjes een mini-transceiver kopen (Inmac had ze), of voor nog minder 2e hands.
TokenRing gebruikt een DB9-connector (en daarvan alleen de buitenste 4 pinnetjes).
Als je die op een ThinWire/10Base-2 of UTP/10Base-T netwerk wil aansluiten kun je voor dik 5 tientjes een mini-transceiver kopen (Inmac had ze), of voor nog minder 2e hands.
TokenRing gebruikt een DB9-connector (en daarvan alleen de buitenste 4 pinnetjes).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
I hope that''s a jokeOp donderdag 29 maart 2001 13:46 schreef Binne het volgende:
hehe, da''s token ring als ik me niet vergis..
verouderd netwerk
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
En daarna moet je foto naar Jelmervos sturen, dan krijg je een nieuwe joystickOp donderdag 29 maart 2001 14:11 schreef jelmervos het volgende:
Niet luisteren naar al deze mensen, gewoon joystick er in, drivers installerewn en spelen maar.
Hoezo een joke.Op donderdag 29 maart 2001 21:40 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
I hope that''s a joke
TokenRing is goed, beter dan Ethernet, en niet voor niets is voor FDDI ook een tokenring-technologie gebruikt.
Aan de andere kant, TokenRing heeft het botweg verloren van Ethernet, en alle TokenRing-locaties die ik ken zijn ofwel voormalig TokenRing-locaties, of druk bezig dat te worden.
''t Is jammer, maar het lijkt de vloek van alles in de computer-wereld te zijn dat de beste oplossing op termijn kansloos is.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Tsja. Hoe zal ik het brengen? FDDI is... erm... wel...Hoezo een joke.
TokenRing is goed, beter dan Ethernet, en niet voor niets is voor FDDI ook een tokenring-technologie gebruikt.
Het token passring systeem heeft een aantal hele leuke voordelen. Helaas kom je echter maar al te vaken knullige implementaties tegen. Sta je in een bedrijf, waar een wat oudere beheer staat te klagen over Ethernet, en dat die goede oude tijd met TR alles veel beter was, zoals in hun oude netwerk. Ga je ff verder kijken, blijkt dat er dus 500 hosts in een enkele ring hangen, in dat ''oh zo goede'' oude netwerk...
Beroerde marketing e.d. zijn meestal funest. IBM''s MCA bus was z''n tijd ver vooruit, maar is door IBM''s eigen geblunder nooit aangeslagen. TokenRing is weliswaar iets beter gegaan, maar heeft van hetzelfde probleem last. Je wilt niet weten hoeveel IBM nog steeds vangt per verkochte TR kaart...Aan de andere kant, TokenRing heeft het botweg verloren van Ethernet, en alle TokenRing-locaties die ik ken zijn ofwel voormalig TokenRing-locaties, of druk bezig dat te worden.
''t Is jammer, maar het lijkt de vloek van alles in de computer-wereld te zijn dat de beste oplossing op termijn kansloos is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Niet veel meer (volgens mij niks meer zelfs). IBM is zo goed als gestopt met netwerkproducten. In ieder geval Madge (de laatste die nog echt actief is op TR gebied) mag nu IBM''s 16/4 Mbit technology gratis gebruiken...... Je wilt niet weten hoeveel IBM nog steeds vangt per verkochte TR kaart...
Dit komt voornamelijk omdat zij samen met IBM de 100 Mbit Tokenring ''bedacht'' hebben.
Owja, en over het feit dat het niet veel meer voorkomt, ga maar eens kijken bij jullie gemeentehuis. De kans is 1 op 4 dat er tokenring ligt. Als je heel veel geluk hebt zelf nog over ICS

Wie zegt dat?Op donderdag 29 maart 2001 22:13 schreef FlameHeaD het volgende:
[..]
En daarna moet je foto naar Jelmervos sturen, dan krijg je een nieuwe joystick
Verwijderd
Dat op die netwerkkaarten zijn echte joystick poorten, die kaarten zijn wel een paar jaar oud, toen zat er nog geen joystick poort op de geluidskaart en werd zo ruimte bespaard. Je moet alleen de juiste drivers vinden en gamen maar. bye the way win 2000 herkent bijna alle netwerk/joystick poorten automatisch.
(of mag ik niet jokken)
(of mag ik niet jokken)
Nog iemand die het volledig met mij eens is!Op zondag 01 april 2001 11:06 schreef Manga het volgende:
Dat op die netwerkkaarten zijn echte joystick poorten, die kaarten zijn wel een paar jaar oud, toen zat er nog geen joystick poort op de geluidskaart en werd zo ruimte bespaard. Je moet alleen de juiste drivers vinden en gamen maar. bye the way win 2000 herkent bijna alle netwerk/joystick poorten automatisch.
Pagina: 1