[BC3] Sygate vraag over beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Even misschien wel een heel domme vraag

Maar ik bedacht me het volgende sygate is geen proxy maar werkt als een gateway is het dan niet zo dat elke client pc dus die van de gateway gebruik maakt net zo kwetsbaar is voor aanvallen van buiten af (hacking en dergelijke)

dan zou ik dus op elke client een eigen firwall moeten instaleren of is een firwall op de sygate server genoeg ?

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb, correct me if I''m wrong, is NAT o.a. ontwikkeld om de clients te verbergen achter de gateway, hierdoor ben je dus in feite veilig. Officieel ben je NOOIT veilig op het internet. Denk aan trojans!

Sygate heeft de beperking dat het een ingewikkelde application rulebase gebruikt als een soort van vuurmuur, met Winroute kun je deze zelf helemaal aanmaken. Ik heb altijd zoiets van: wil je internet sharen via Windows, neem dan gewoon Winroute! Indien geen Windows, dan Freesco of Linux!

Suc7,

T-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
ja bedankt :)

Ik heb echt pas kort ADSL en ja nog niet veel verstand van Linux en zo dus eerst met windows dan maar en Sygate werkte als eerste maar goed dan ga ik dat andere progje

winroute maar eens testen :)

Maar al wel weer een veiliger idee !

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Koelkasten> Je bent voor internet "ontzichtbaar". Als je weinig verstand van Linux hebt en je wilt toch een simpele Linux gateway, probeer dan es Freesco. Deze is simpel en super klein.

T-Rob> Trojans zijn ook niet te bereiken vanaf buiten naar een PC binnen een netwerk, tenzij er een port mapping voor is gemaakt, maar dat denk ik niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
aha

Tja ik zal er eens naar kijken maar goed heel dat linux werkt als bagger bij mij

komt weker weten door mij want ik begin pas net met linux :P

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
bedankt (nu kan ik weer rustig slapen :) )

Maar ik heb zo iets als freesco en ik heb ook op de pc met de adsl modem linux er op staan echter ik krijg helemaal geen internet verbinding met die linux bak Inloggen bij
mx-stream lukt niet eens maar goed daar ga ik nog wel een keer naar kijken en aan sleutelen :)

als ik meer tijd heb !

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 16:17 schreef Koelkasten het volgende:
bedankt (nu kan ik weer rustig slapen :) )

Maar ik heb zo iets als freesco en ik heb ook op de pc met de adsl modem linux er op staan echter ik krijg helemaal geen internet verbinding met die linux bak Inloggen bij
mx-stream lukt niet eens maar goed daar ga ik nog wel een keer naar kijken en aan sleutelen :)

als ik meer tijd heb !
nameserver van mxstream in linuxconf goed ingesteld? en andere sjit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Op donderdag 29 maart 2001 15:13 schreef jelmervos het volgende:
Koelkasten> Je bent voor internet "ontzichtbaar". Als je weinig verstand van Linux hebt en je wilt toch een simpele Linux gateway, probeer dan es Freesco. Deze is simpel en super klein.
Tenzij je de juiste module hebt (die hier is te vinden) gaat FreeSCO niet werken met ADSL... En om eerlijk te zijn is het mij met die module niet gelukt... Maar gelukkig wel met m''n normale Linux doos...

edit:
tiepvoutjez

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent veilig achter sygate. Sygate stuurt namelijk alleen dingen door waar de clients zelf om hebben gevraagd.
Pagina: 1